assalamualaikum...!!!
memandangkan ada satu movie yang aku amat-amat nantikan pada tahun ni 2012 baru je keluar memecah panggung... akhirnya terkeluar jugaklah movie THE AVENGERS dengan rasminya telah 'berperang' di semua panggung seluruh MALAYSIA mulai 27 APRIL 2012 ari jumaat lepas... jadi, memandang ari semalam SABTU cuti ujung minggu.. so apa tunggu lagi, aku ngn kawan aku pun berkesempatan lah menonoton wayang kat TGV KLCC... alhamdulillah setelah banyak dugaan dalam perjalanan ke cana.. ye la cadangnya nak tengok kat MID VALLEY... ada jugak la rezeki seat kosong kat TGV untuk tengok THE AVENGERS 2D nih... pukul 3.35 petang waktu MALAYSIA.. (perlu ke..??)
THE AVENGERS adalah satu kumpulan adiwira yang terdiri daripada.. THE HULK, CAPTAIN AMERICA, IRON MAN, THOR, BLACK WIDOW, HAWKEYE, dan NICK FURY dalam misi untuk menyelamatkan dunia daipada du kuasai oleh saudara THOR, LOKI...secara umumnya, itulah tema bagi movie ini.. aduhai~~ dah macam belajar KOMSAS bahasa melayu pulak.. tak pe la.. at least ade jugak la orang faham...
cerita nya mula-mula LOKI merampas THE TESSERACT (satu kiub sumber tenaga yang boleh menembusi angkasa). LOKI menggunakan kuasanya untuk mempengaruhi orang awam untuk megikut apa jua perintahnya.. dan pada mulanya HAWKEYE telah menjadi mangsa orang suruhan LOKI untuk mengaktifkan kiub untuk menguasai BUMI dan memusnahkan BUMI dengan memanggil raksasa untuk menyerang BUMI.. setelah itu, HAWKEYE akibat hentakan kuat pada kepala dan menjadi adiwira baik... lalu terbentuklah sekumpulan adiwira yang menggelarkan mereka THE AVENGERS untuk bersatu tenaga menyelamatkan bumi daripada terus dibinasakan dibawah naungan LOKI.. akhirnya, mereka dapat menyahaktifkan TESSERACT dan mematikan semua raksasa yang telah ada di BUMI dengan menghantar BOM ke angkasa dan meletupkan punca hadirnya raksasa-raksasa itu.. dan automatiknya semua meraka MATI....!! itu je arr yang mampu aku ceritakan.... sebenarnya panjang lagi. tapi setakat ni je laa.
overview aku.. seyesly selalunya kalo ada filem aksi je.. jarang la ade selit-selit komedi kat dalam cerita tuh.. memang satu panggung ketawa dengan dialog-dialog dan karakter yang diorang mainkan. memang nampak macam nature je lawaknyeee..... adoi.. boleh pulak adiwira-adiwira sume buat lawak cam tuh.. yang LOKI jahat tu pun apa kurangnya adoi~~~ memang lawak giler laaa... dialog macam spontan jee...
( bagi aku lawak diorang suem tuh di terima la, n sume audience yang tgk gelak jugak, ye la kadang-kadang bagi kita scene tu lawak, tapi kita sorang je gelak.. so kali ni memang riuh la satu panggung dengan lawak diorang)...
IRON MAN | TONY STARK
iron man seorang yang genius, jutawan dan kasanova. Tony Stark juga memiliki kuasa adiwira. setelah menghapuskan kejahatan seluruh duni, dia pada asalnya menolak untuk bekerjasama dengan pasukan AVENGERS untung menetang LOKI. Namun krisis global memaksanya untuk menyelamatkan dunia dan menjadi sebahagian daripada AVENGERS..
THE HULK | DR BRUCE BANNER
selepas terkena radiasi gamma saintis bernama Dr Bruce Banner mendapati dirinya menghadapi keadaan tidak normal. Apabila marah, dia akan menjadi tidak terkawal dan bertukar menjadi raksasa hijau bernama HULK.
HAWKEYE | CLINT BARTON
Clint Barton merupakan salah seorang agen S.H.E.I.L.D dan seorang pemanah tepat terbaik dunia. Berbekalkan alat memanah yang begitu canggih, Hawkeye mampu membidik sasaran dengan tepat dalam apa jua situasi.
THOR
seorang putera yang sombong dari lokasi dari kayangan (Asgard). Thor telah dibuang ke BUMI selepas tindakan ekstremnya mengancam dunia. Thor belajar erti kemanusiaan dan menyelamatkan rakan-rakannya daripada kekejaman adiknya. dia turun ke BUMI bersama Mjolnir ( tukul sakti) dan bergabung dengan adiwira yang lain.
CAPTAIN AMERICA | STEVE ROGER
selepas sebuah program yang dikenali sebagai Super-Soldier mengubah Steve Rogers menjadi adiwira yang sangat terkenal pada era perang dunia kedua. Dalam satu kejadian, dia terkandas di Artik menyebabkan dirinya menjadi beku. Kini, dia mendapati dirinya berada di zaman moden dan perlu bersatu bersama rakan lain untuk menumpaskan LOKI..
BLACK WIDOW | NATASHA ROMANOFF
NICK FURY
agen perisik daripada. S.H.E.I.L.D. berjaya mengumpulkan semua adiwira untuk bersatu menyelamatkan BUMI...
LOKI
satu-satunya watak JAHAT dalam THE AVENGER. saudara kepada THOR. dan berasal juga dari kayangan. mempunyai niat yang jahat iaitu ingin menguasai BUMI dan menjadi dewa di BUMI.
~ secara personalnya aku enjoy sangat tengok movie nih, berbaloi la jugak pergi jauh n beli tiket mahal la jugak. banyak jugak pengajaran yang dapat dalam movie ni jugak. lawak pun ada aduhaiiiii ~~~ pendek kata BEST....!!! sesuai untuk semua....!!!
LOKI
satu-satunya watak JAHAT dalam THE AVENGER. saudara kepada THOR. dan berasal juga dari kayangan. mempunyai niat yang jahat iaitu ingin menguasai BUMI dan menjadi dewa di BUMI.
~ secara personalnya aku enjoy sangat tengok movie nih, berbaloi la jugak pergi jauh n beli tiket mahal la jugak. banyak jugak pengajaran yang dapat dalam movie ni jugak. lawak pun ada aduhaiiiii ~~~ pendek kata BEST....!!! sesuai untuk semua....!!!
~~janganlah kita mengabaikan tanggungjawab kita semata-mata untuk menonton wayang, penuhilah yang wajib dahulu.. insya allah terbaik untuk kita semua~~~










baik cikgu.. hari nak kene buat latihan KOMSAS ke tak cikgu?? hahahah
ReplyDeletemeh cini... buat... apa persoalan prosa moden nih...??
ReplyDeleteberikan watak dan perwatakan dalam prosa ini.. dan juga latar tempat dan masa...ok...??
ReplyDeleteerk... cikgu! lambat lagi nak hantar kan?? nnti kalau nak hntr nnti, sy siapkan la.. haha
ReplyDeleteye laaaa..~~~~
ReplyDelete