Aku lebih rela ada musuh yang jujur membenciku daripada mempunyai kawan yg hanya nampak gembira dihadapanku tetapi membenciku di belakangku.

Friday, 13 April 2012

MakaN anGIn di IKEA.....

assalamualaikum....

minggu lepas sebelum je event MAB SLAUGHTERING, aku ngn member MRC MAB belik barang tuk MAHALLATI JANNATI dan MAB SLAUGHTERING COURSE...nak tau ke mana kitorang pergi....???
hmm.. kami ke IKEA, best la jugak g time tuh..ye la bukan apa..kita ni kan dok kat foundation IIUM, manalah boley kuar suka ati jeee.. so, ni pon sbb ada orang tolong bawakkan kitorang g cna. lagi pon AKAK tu pon nk g IKEA beli barang  jugak, se sekali harung la kiranyaaaaa....




sebenarnya nak g TESCO, beli barang basah tuk BBQ AYAM and beli hadiah tuk program TAHARAH WEEK... so dah alang2 g IKEA tuh ternampak la banyak sangat barangan murah2 dan yang boleh buat jadi hadiah tuk bagi kat student dan mampu dimanfaatkan...
ye la kebiasaannya kalo sebut je hadiah, tak abis-abis hamper...hamper..hamper.... hmmm..
berbekalkan bajet rm 350 lebih...kitorang kene pikir tuh beli hadiah apa yang sesuai...
tau la hamper senang nak dapat la katakan... so setelah berbincang ngn member aku tuh kitorang decided tuk beli barangan bilik cam BANTAL, SARUNG TILAM, MUG, BEKAS BESAR, JAM dan FRAME GAMBAR..... adoi... 

INILAH HADIAHNYA... TAK PAYAH BALUT..JIMAT BAJET PEMBALUT....






actually ada kisah sebelum kitorang boleh beli sume2 tuh.... mula2 beli cadar 10... tengok harga kat tempat nya RM9.90... so kalo ambik 10 bajet dalam RM 99 laaaaa... so bile tibe je kat kaunter, aku pon keluarkanlah duit RM 100 nk prepare... n then bile je casher tuh scan sume jumlah semua RM 49.00.... adoi.. aku pon buatlah muka pelik..pastu akak yang teman kitorang tuh cuak semacam je bile aku wat cam tuh.. dia ingat tak cukup duit.... ha3.. lawak sehhh....!!!!

so, setelah berbincang-bincang.... kitorang pon ambik la tambahan 20 cadar... cadar semua ada 30... so temapt pertama - ketiga dapatlah cadar kat bilik diornag..satu bilik kan 10 orang....
rasanya nilah hadiah yang lain dari yang lain...tapi bagus la semua dapat..kalo makanan lak..ada yang makan n ada yang tak... betul tak.....!!!!!!








adoi.... penuh satu bonet kete akak tuh barangan hadiah je.. ye lah kat IKEA...berbungkus la ngn kotak.. seb baik lah kami dok kat belakang ni kecik2 jeee.. muat la jugak...
pastu g TESCO lak tuk beli barang basah... hmm... memang banyak la barang kami beli ari tuh.. keluar dr petang balik malam kat CFSIIUM... memang best giler....!!!!! sampai je kat mahallah.. adalah agen-agen yang tolong angkat barang ke SICK BAY....








DISEBALIK MEMBELI BELAH, JANGANLAH KITA ABAIKAN TANGGUNGJAWAB KITA SEBAGAI SEORANG MUSLIM DENGAN MENGERJAKAN KEWAJIPAN WAALU DI MANA SAHAJA BERADA...

No comments:

Post a Comment