ala... cutenyaaa.. sama-sama membantu..
Saturday, 23 June 2012
Friday, 22 June 2012
dreaM....!!
bilamana dah menjengah masuk tahun kedua kat CFSIIUM ni..mulalah berlegar-legar impian, harapan, cita-cita yang kita semua impikan untuk terus cemerlang dalam kos yang kita ambik kat asasi ni.. of coz laaaa kan, kita semua nak berjaya dan nak sambung pengajian dalam bidang ynag kita inginkan tu kankankankannnnn....
so, dalam mencapai impian dan cita-cita tuh, kita semua kenelah berazam bermula dari sekarang, bukan takat azam jeeee... kene lah buat jugak kannnkannnn...!!
MAKA, MAJULAH KE HADAPAN UNTUK MENCAPAI YANG LEBIH BAIK....
Thursday, 21 June 2012
tahun ke dua..
alhamdulillah and assalamualaikum semuaaaa.... ~~~
hulalalaaaaaa~~~ tahun ni or semester ini aku dah pun masuk tahun kedua di CFSIIUM nih.. walaweeeiii.. dah jadi senior....hmm pape je laaaa... asalkan kita semua sama-sama mengejar cita-cita di samping mendapat keberkatan dr ILLAHI... insya allah..
to all new intake students... ok.. tak kiralah korang ni setahun keeeeee.... dua tahun keee... kat CFSIIUM... or english level bape kee.. tak kisah laaa wat ever asalkan niat korang nak menuntut ilmu kat GATE OF GARDEN KNOWLEDGE AND VIRTUE ni dgn niat yang baik dan terus menuntut ilmu... alhamdulilah...
SEMOGA KITA SEMUA TERUS CEMERLANG....
dan aku lak semester ni dah mula laaa berBUSY sikit... dah masuk 2nd year student.. senior oo katakan.. hmm... ye laaa dak archi ni kalo dah amsuk 2nd year ni dah mula laaa ngn keje-keje STUDIO bagai.. harap-harap aku dapat adapt dengan keadaan nyaaaaa...
ok. laaa.. lame tak post entry, busy cikit sejak masuk balik CFSIIUM ni... ok.. andai ada masa dan peluang DANE update lagi...
hulalalaaaaaa~~~ tahun ni or semester ini aku dah pun masuk tahun kedua di CFSIIUM nih.. walaweeeiii.. dah jadi senior....hmm pape je laaaa... asalkan kita semua sama-sama mengejar cita-cita di samping mendapat keberkatan dr ILLAHI... insya allah..
to all new intake students... ok.. tak kiralah korang ni setahun keeeeee.... dua tahun keee... kat CFSIIUM... or english level bape kee.. tak kisah laaa wat ever asalkan niat korang nak menuntut ilmu kat GATE OF GARDEN KNOWLEDGE AND VIRTUE ni dgn niat yang baik dan terus menuntut ilmu... alhamdulilah...
SEMOGA KITA SEMUA TERUS CEMERLANG....
dan aku lak semester ni dah mula laaa berBUSY sikit... dah masuk 2nd year student.. senior oo katakan.. hmm... ye laaa dak archi ni kalo dah amsuk 2nd year ni dah mula laaa ngn keje-keje STUDIO bagai.. harap-harap aku dapat adapt dengan keadaan nyaaaaa...
ok. laaa.. lame tak post entry, busy cikit sejak masuk balik CFSIIUM ni... ok.. andai ada masa dan peluang DANE update lagi...
Saturday, 16 June 2012
jadi tumblr...
hmm.. blog aku nk jadi TUMBLR daaa... hu3.. inilah akibatnya tak de idea n malas nak tulis entry.. atotoi..~~ by the way, aku suke tgk design n graphic yang lawa...
sukanyaaa....!!!
wawwww... lagi one direction kian bermain-main dan diputarkan di corong-corong radio... memang terbaik laaa korang.. nice melody, nice rythm and nice collaboration...
their songs...
Friday, 15 June 2012
TAWEK 2.0
ok.. sambung balik laaaa cerpen bak kata NAZRIN SYAFIQ.... hi3...
okeh.. bereh3... kali ni nak cer pasal biro aku... apa lagi kalo bukan PUBLICITY AND PROTOCOL.... ha3... biro aku memang agak kecoh la jugak, tapi still tahap yg cooooollllllll... okeh... biasalah budak2 la katakan..cewahhh.... biro aku ni ade 35 orang... TAPI sebenarnya ada 36, but ada seorang sister tu tak dapat nak hadir atas sebab-sebab tertentu... so, tinggal lah kami ber35 sajeee.. so ada la dalam 16 brothers dan 19 sisters sahajaaaa... ala, bilangan tak jadi masalah laaa, yang penting kerja sepasukan yang bermutu dan kualitilah yang aku mahu.. overall, diorang sume ni memang bagus dan coollll laaa.. dan pada awalnya, aku ni agak kekok la jugak nakarah itu ini dan bagai-bagai la sume, tapi diorang ni sume memang masuk laaa weeeiii.. cayalah, rasa syukur sangat dapat ahli2 biro sedemikian... ha3..
aku pun nak buat macam MJ (MARYAM JAMILAH) jugak laaaa.... sebut nama sorang-sorang... ok, lupa lak, tetibe jeee.. aku teringat satu hal yang memang di luar jangkaan aku.. atotoii~~~ dalam kesibukan berTAWEK.. ntah dari mana datangnya idea diorang ni boleh lak panggil aku ni PAPA.....??? ok.. fine.. aku pun ok jee, tadaaaa hal laa.. n then AMNAH lak diorang panggil MAMA... memang terasa amat besar sangat tanggungjawab bile diorang panggil dengan gelaran tuh... actually, gelaran-gelaran macam tu tak jadi masalah pun, benda2 macam tu lah yang still melekat dan teringang-ingang di kepala otak aku selepas je tamat TAWEK.... rindunyaaaaa...!!!!! kenangan yang cukup manis macam gula (perlu kee...???)
okeh.. bereh3... kali ni nak cer pasal biro aku... apa lagi kalo bukan PUBLICITY AND PROTOCOL.... ha3... biro aku memang agak kecoh la jugak, tapi still tahap yg cooooollllllll... okeh... biasalah budak2 la katakan..cewahhh.... biro aku ni ade 35 orang... TAPI sebenarnya ada 36, but ada seorang sister tu tak dapat nak hadir atas sebab-sebab tertentu... so, tinggal lah kami ber35 sajeee.. so ada la dalam 16 brothers dan 19 sisters sahajaaaa... ala, bilangan tak jadi masalah laaa, yang penting kerja sepasukan yang bermutu dan kualitilah yang aku mahu.. overall, diorang sume ni memang bagus dan coollll laaa.. dan pada awalnya, aku ni agak kekok la jugak nakarah itu ini dan bagai-bagai la sume, tapi diorang ni sume memang masuk laaa weeeiii.. cayalah, rasa syukur sangat dapat ahli2 biro sedemikian... ha3..
aku pun nak buat macam MJ (MARYAM JAMILAH) jugak laaaa.... sebut nama sorang-sorang... ok, lupa lak, tetibe jeee.. aku teringat satu hal yang memang di luar jangkaan aku.. atotoii~~~ dalam kesibukan berTAWEK.. ntah dari mana datangnya idea diorang ni boleh lak panggil aku ni PAPA.....??? ok.. fine.. aku pun ok jee, tadaaaa hal laa.. n then AMNAH lak diorang panggil MAMA... memang terasa amat besar sangat tanggungjawab bile diorang panggil dengan gelaran tuh... actually, gelaran-gelaran macam tu tak jadi masalah pun, benda2 macam tu lah yang still melekat dan teringang-ingang di kepala otak aku selepas je tamat TAWEK.... rindunyaaaaa...!!!!! kenangan yang cukup manis macam gula (perlu kee...???)
yesss...!! khatam ingat nama diorang sumeee.. hi3... tak mampu la nk describe sorang demi sorang.. MJ dah tolong buatkan ok la tuh.. pasal life kitorang lak... hmm.. mula2 time induction, kitorang melepap kat LY007, n then jadi nomad jap g blok C... memang jauh la jugak.. tapi have fun jugak... aku ni tak de la suka strict sgt.. aku suke yang relax n santai2 gitu.. lagipun diorang sume ok pee.. tak payah nak di surah, sume jalan jeee.. dah macam kilang aku tgk.. kadang-kadang kasihan la jugak kat diorang, agak penat n macam2 lagi laa.... aku pun faham, aku pun sama.. ada la satu time hari register tuh... petang tu ada lagi sambungan student nak mai.. aku seyesly, memang penat giler tak larat.. so ter'syahid' lah aku atas tilam yang sangat empuk dengan angin yang sepoi-sepoi bahasa... sedar tak sedar dah nak pukul 4ptg.. aduhai... cian pulak la biro aku ni. yang ketuanya sedap jeeee tido.. hmm ciannyaa.. maaf yerk sume...!!! hamba terlajak jap..
so far, kami ni memang byk jd minor je tuk biro lain.. tapi bile time kami major, memang tak larat pun ada, venue pun 2 tempat yg berbeza utk CFS SONG.. aduhai.. so kene pecahkan 2 group laaaa.. that's ok.. no problem..... secara jujurnya, aku ni rasa macam tak nampak sangat macam aku ni leader untuk biro ni.. aku rasa macam sama jee.. juz nama je beza... apa-apapun, aku memang nk ucap lak BANYAK BANYAK BANYAK BANYAK JUTAAAAAAAAANNNNN.... TERIMA KASIH kat semua ahli biro aku... diorang memang byk conduct time cfs song dan lain-lain..... TEPUK...!!!! terbaik..!!!!
satu peristiwa yang memang ta mungkin aku lupakan ialah, time nak decide buat jamuan biro ni.. ha3.. lawak pun ada... rekod dalam sejarah hidup aku keputusan on da spottt....!!! ok bagus laaaa...!! aku tak kisah un...
cam ni cernyaaa... abis je sesi CFS SONG ynag terkahir di ZAINAB COLLEGE, waktu tu pagi... so, sume berkumpul la nk bincang pasal jamuan... bila tengokkan masa yg tinggal memang dah tak sempat laa kannn, ada yang nak balik awal laa n macam2 lagi.. sooooooo...!!! apa lagi dengan baju batik nyee... kami terus ke KFC sebelah MAHSA tu.. jalan kaki weiii.. ramai-ramai... ha3.. kelakar pun ada, dah macam dak2 sekolah g outing lak.. dah la ari jumaat pagi... kami pun dah macam rombongan daaa nk ke cana, sampai je kat cana, mula la suka ati jeeeee, tarik2 meja susun sendiri... ha3... dah makan2, baliklah kami ke cfs.... hmm.. kali ni memang lawak giler laaaa~~ dah la masuk CFS balik ikut pintu masjid, n then ada la sister tu bawak payung, dah macam orang nak g nikah kat masjid je nampak siap dengan pengapit nye tolong pegang payung.. ha3... KENANGAN...~~~
time WELCOMING AND BAI'AH CEREMONY lak.... dapatlah kitorang bergambar dengan madam biro kami.. MADAM SITI.. orang sume sibuk nak atur student, kami ni pulak senang2 je bergambar.. hmm.. biasalah, kamera sume di tangan PUBPRO.. jangan jelesss....!!! abis je event tuh, apa lagi bergambar sakan laaaaagiii... n then time ni memang kira dah nak abis TAWEK daaaa~~ so, bila jeee student sume balik ke mahallah, kami sume melepap dok kat padang lagi, siap buat halaqah... huuummmmm..~~~ so, time ni wat la sharing moment sikit n cakap la apa2 yang korang sume nak cakap.. time ni ada yang sedih n ada yang best.. apa lagi TEPUK sakan jeeee.... sampailah spotlight padaang tutup.... wawawwwwwww...... MEMANG KENANGAN TERINDAH...~~~
disini DANE nak ucapkan banyak-banyak terima kasih kat korang sume yang banyak support dan berusaha untuk memastikan kelancaran TAWEK ini... alhamdulillah, ukhwah yang terjalin moga kekal hingga akhir hayat... ampun maaf dipinta, andai selama ini banyak buat salah dan silap.. moga kita terus mendapat keberkatan dan dirahmati-NYA....
Wednesday, 13 June 2012
ceritera TAWEK....??
assalamualaikum alll of uuuuzzzzzz....!!!!
ha3.. juz a simple thing... alhamdulillah rasa macam dah graduate je pas abis je TA'ARUF WEEK PROGRAM, CFSIIUM jumaat lepas... ha3... seyes memang terasa sangat 2 minggu berpulun, bersusah payah, mengembleng tenaga dan keringat untuk memastikan kelancaran event HOTTTT ini berjalan dengan lancar dan licin sekali.. cewah, ayat macam aku sorang je yang join.. hmmm sebenarnya committee dr student untuk program ini adalan seramai 370 orang.... tengok..!!! bilangan yang amat ramai la jugak dan yang semestinya sister lagi ramai dr brothers laaa... hi3... bile time student register je... lagila ramai.. sampai 4000 lebih datang dftar masuk CFSIIUM, satu perkembangan yang positif....
apa-apapun, DANE nak cer la cikit apa yang berlaku sepanjang TAWEK ini.. hu3.. actually aku ni agak keberatan la jugak nak join TAWEK ini mula-mula sebelum ambik form kat STAD dulu.. ye la cuti sem nak dok umah laaaaaa, rehat spend time with family and do all the things.... so bilamana roomate sume nak join TAWEK, aku pun dengan rela hati nya mengisilah form nyaaaaa... hmmm... so pilih la biro mana nak join nanti... aku pun tak bape ingat la sangat aku buh dalam biro apa.... hmmmm...
setelah beberapa lama kemudian.... time aku nak baring2 rehat pas je habis kelas petang... aku menerima panggilan, seyesly, aku malas nak angkat fon bila orang call.. dah la time tuh agak penat... bila tengok je number yang terpapar kat screen fon, aku agak kepelikan dan tgk num tuh cam dari negeri SELANGOR.. hmmm.. so aku pun angkat laaaa... da berlakulah perbualan antara kami.... aku time tu agak blurrr... dan blurrr.. tak bape clear.. n then aku juz dengar satu word je... LEADER.... aku time tu terus tergamam dan terus mendengar dengan lebih teliti.. aku time tuh bape kali aku tanya, buat2 tak faham sebab aku time tuh agak terkejut... rupanya diorang dr STAD yang call aku nak bagitau, diorang telahpun lantik aku untuk jadi leader bagi satu biro dalam TAWEK ini.. ooo.. begitu ceritanya, aku pun terus la korek dan tanya kat dia biro apa, di pun bagitau laaaaa.. KAMU TELAH KAMI LANTIK SEBULAT SUARA UNTUK MENJADI HEAD BIRO PUBLISITI DAN PROTOKOL..... dan aku pun cakap la ok... abis je perbualan, aku fikir sejenak.... hmmmmmm~~~~
MAMPU KE...???
BOLEH KEEE....??
BETUL KEEEE...??
KENAPA NIH...???
ini aku ambik sebagai satu cabaran yang boleh mengajar aku erti sebenar LEADER dan aku boleh belajar dari pelbagai aspek.... fikir positif jee... dan seyesly, aku agak gembira sikit jeee.. dan agak nervous la jugak.. kawan-kawan aku yg lain sume tak tahu, aku simpan dan terus simpan di hati ini sahaja yang tahu dan ada jugak laaaaa beberapa kawan aku yang aku bagitau.. juz nak sharing moment jeeeee.....
TIKAMANA HARI TAWEK MENJELMAAAAA.....
aduhai~~~~ hanya hati kecil ini sahaja yang tahu bagaimana perasaan aku yang agak tak keruan time tuh... seusai sahaja sampai di CFSIIUM, ye la nak daftar untuk INDUCTION TAWEK... aku pun dapatlah fail dan dalam fail tu ada organisasi TAWEK... memang benarlah, aku jadi head tuk biro tuh... aku bukan apa, takut kalo kita mengharap sangat, benda ynag tak pasti, boleh buat aku jadi malu dan sedih la pulak.. so alhamdulillah yang mampu kuungkap time tuh.... malam tu pulak, perjumpaan antara head2 biro yang lain.. kebanyakan dr mereka aku kenal, dan da jugak yang tak kenal tuh, kita kenal-kenalkan.. memang best sangat, ukhwah yang terjalin.. dapat kawan baru dan ramai....
esoknya ada pulak TEAM BUILDING, dan kami diagihkan kepada beberapa kumpulan... dan yang buat aku rasa janggal, nama group aku RUGBY........... OH TIDAK....!!! satu kepelikan bari diri aku di situ... ha3.. induction tawek selama seminggu di CFSIIUM dan program sebenarnya seminggu kemudian... time induction nilah aku dipertemukan dengan rakan-rakan sebiro ku.. first time jumpa, memang agak kekok la jugak, tambah-tambah aku ni tak de la bape bagus mana pun..... ari first bersama staff dan rakan sebiro aku... macam biasa laaa TA'ARUF dan then sedikit perbincangan bersama ahli biro... aku sebenarnya tak bape suke mengarah orang.. aku suke jadi orang yang diarah.... hmmm~~~ tak pe laaa.. kita sama-sama buat... ok..
dalam biro aku jugak ada senior dan assistant aku lak dak BAR... NUR AMNAH namanya.. dia pun ok la jugak best sangat dapat kerja dengan diaaaaa..... time ta'aruf tuh, aku ingat nama brothers jeee, nama sister ada bape ketul je aku ingat... hi3.. SORI... dan time tuh aku blurrr....!!! tak tau pe nak cakap...
so kitorang pun kenelah cari operation room kami, aku pun decided la nak dok lat LY007.. itu je ly yang aircond je mantap.. hi3...itulah motifnyaaa.. walaupun bilik tu kecik, nak tampung 35 orang.. atotoiiiii~~~
biro aku ni, pada mulanya memang aku agak sukar untuk bergerak, sebab aku langsung tak tahu apa-apa yang boleh buat....... signage lagi laaa.. aku tak tahu design macam mana.... hmm.. ok secara simple nyee.. biro aku kene buat signage, poster dan kene edit balik lagu CFSIIUM tuh... kene buat versi baru, sebab lirik yang lama dah tak boleh pakai.... ok3... so aku pun bahagikan la diorang 3 group.. CFS SONG, SIGNAGE dan SPECIAL TASK.. memang terbaiklah ahli biro aku, diorang sume sporting dan boleh dikatakan satu kepala... ha3.. masing2 membantu antara satu sama lain, so kerja pun jalan tanpa sebarang kompromi... thanks laaaaa KORANG SUMEEE...!!!!!!! memang kami balik lewat malam laaaaa dan macam-macam laaa sumenya memang satu kenangan yang paling owesomeeee....!!!!
BILAMANA HARI PENDAFTARAN STUDENT....
seawal jam 7.30 pagi, biro aku berjumpul, sarapan sama-sama.. ada JACK yang tolong ambikkan makanan tuk kitorang sume dan bawak kat BLOCK D... jauh la jugak dr klinik nak ke sana...abis je jamah, terus kami semua buat kerja masing-masing.. aku tak de la nak tetapkan orang-orang untuk jaga kat sini, situ dan sebagainyaaa.. suka ati diorang la nak dok mana... aku lak time tu ada walkie talkiee.. hi3... memang penting la jugak nak deal dan contact dengan head2 biro yang lain.. kalo2 ada masalah dan sebagainyaaa... atu dugaan dan cabaran biro aku ialah, kene buat signage last minit... atotoiii...~~~ memang satu cabaran la jugak.. so apa lagi melepap la aku kat STAD buat signage dan peta nak di publishkan dan potong-potong sume bagai.... ak ok jeeee.... memang hari tuh, rasa macam aku dah berjalan sejauh 1000km... ha3... berjalan jeeeeee.......!!!! biro2 aku yang lain macam biasalah, usher student dan guide diorang tempat arah yang diorang nak tuju.... ada je signage arah, tapi macam biasalah TAK NAMPAK laaa... KECIK SANGAT TULISAN laaa, dan macam2 lagi.. tak pe laaa.. komiti ade, boleh guide ke destinasi diorang sumeeee... hi3.. sepanjang hari tu, memang tak lekang dengan macam2 kerenah dan macam2 gelagat, dan time tu jugak la, biro aku dah mula akrab dan sume dah macam adik-adik beradik sumenyaaa.. sukenya akuuu... hi3.. over jeeeeh...!!! cian la jugak kat diorang sume, penat pun ada... aku ni jalan2 jee... juz nak make sure sumenye ok... hi3... ade jugak lah aku kene usher orang, pastu walkie talkie TUM TAM TUM TAM bunyi orang cakap kat walkie talkie, pastu pakcik yang aku usher dan guide tuh terkezut..... ha3.. lawak pun ade.. hi3.. MAAF YERK PAKCIK....!!! hari first dari pagi sampai petang kami kerja... lunch ada makanan... alhamdulillah jimat duit... seyes, terasa penat, tapi satu kenangan yang cukup berharga buat diriku ini... wawwww...~~~~~
petang pulak, aku kene g meeting bersama mainboard, nak buat postmortem tentang perjalanan TAWEK hari ini.... sepanjang 3 hari, tak de juz register student jee.. dan ada jugak laaa beberapa briefing student kene join..hmm..~~~~ biro aku yang paling utama kerja kitorang bila time time CFS SONG and BAI'AH PRACTICE.... hmm... banyak betul biro aku terkeluar dari jadual asal... kene deal denagn banyak biro nak transport diorang ke vene yang ditetapkan.... banyak kene ubah.. hi3.. satu hari itu, cfs song nye,, esok, tapi abis je meeting secara urgent nyeee.. kami nak buat malam ni jugak, sebab cfs song untuk kos diorang petang esok, dan tempat yang available lak, kat SMWP 2 dan 3... kesian la pulak kene dok kat tengah2 panas... so, secara URGENT nyee... tukar plan buat malam ini.. wawww.... so aku lak time tuh, terus contact ahli biro aku sume turun kat 3 tempat yang berbeza, walaupun diorang still kat tempat th, tapi waktu malam tak de terik dan panas.. kira ok la jugak.. esoknye time cfs song diorang boleh relax.... hi3.... malam tuh memang besar-besaran cfs song.... kat 3 tempat yang berbeza untuk menampung student yang agak ramai sekali tuh.. ok jeee... ade jugak la komiti dr biro lain yang membantu... bagus..!!!! TEPUK....!!!!!! so memandangkan program semalam berjalan dengan lancar dan ok, segala-gala jadual cfs song yang buat petang dan tengah hari di ganjakkan ke malam... juz yang pagi kul 9 jeee.. still berjalan cam biasa sebab matahari time tuh ok jeee.. tak de terik mana... pastu ade jugak la komiti yang tolong in-charge kan tentang bai'ah practice.. dan sume student pun bagi komitmen yang amat sangat untuk nyanyi lagu cfs ini.. terbaiklah sumeee...!!!!
overall, biro aku memang best....!!! korang sume memang sume supportive dan saling membantu antara satu sama lain... pada mulanya aku pun risau jugak la bilama pertama kali aku bekerjasama dengan korang sume.. bukan itu sahaja, semua koniti TAWEK, tak kiralah dr biro mana sekalipun memang macam aur dengan tebing.... dan control 4000 lebih student.. satu cabaran dan dugaan yang amat besar untuk kita semuaaa...
#sambungan TAWEK version 2.0 nanti.... banyak sangat nak cerita ini....
# nak cer jugak pasal FAMILY PUBPRO jugak... dan family MRC di TAWEK 12/13.........
ha3.. juz a simple thing... alhamdulillah rasa macam dah graduate je pas abis je TA'ARUF WEEK PROGRAM, CFSIIUM jumaat lepas... ha3... seyes memang terasa sangat 2 minggu berpulun, bersusah payah, mengembleng tenaga dan keringat untuk memastikan kelancaran event HOTTTT ini berjalan dengan lancar dan licin sekali.. cewah, ayat macam aku sorang je yang join.. hmmm sebenarnya committee dr student untuk program ini adalan seramai 370 orang.... tengok..!!! bilangan yang amat ramai la jugak dan yang semestinya sister lagi ramai dr brothers laaa... hi3... bile time student register je... lagila ramai.. sampai 4000 lebih datang dftar masuk CFSIIUM, satu perkembangan yang positif....
apa-apapun, DANE nak cer la cikit apa yang berlaku sepanjang TAWEK ini.. hu3.. actually aku ni agak keberatan la jugak nak join TAWEK ini mula-mula sebelum ambik form kat STAD dulu.. ye la cuti sem nak dok umah laaaaaa, rehat spend time with family and do all the things.... so bilamana roomate sume nak join TAWEK, aku pun dengan rela hati nya mengisilah form nyaaaaa... hmmm... so pilih la biro mana nak join nanti... aku pun tak bape ingat la sangat aku buh dalam biro apa.... hmmmm...
setelah beberapa lama kemudian.... time aku nak baring2 rehat pas je habis kelas petang... aku menerima panggilan, seyesly, aku malas nak angkat fon bila orang call.. dah la time tuh agak penat... bila tengok je number yang terpapar kat screen fon, aku agak kepelikan dan tgk num tuh cam dari negeri SELANGOR.. hmmm.. so aku pun angkat laaaa... da berlakulah perbualan antara kami.... aku time tu agak blurrr... dan blurrr.. tak bape clear.. n then aku juz dengar satu word je... LEADER.... aku time tu terus tergamam dan terus mendengar dengan lebih teliti.. aku time tuh bape kali aku tanya, buat2 tak faham sebab aku time tuh agak terkejut... rupanya diorang dr STAD yang call aku nak bagitau, diorang telahpun lantik aku untuk jadi leader bagi satu biro dalam TAWEK ini.. ooo.. begitu ceritanya, aku pun terus la korek dan tanya kat dia biro apa, di pun bagitau laaaaa.. KAMU TELAH KAMI LANTIK SEBULAT SUARA UNTUK MENJADI HEAD BIRO PUBLISITI DAN PROTOKOL..... dan aku pun cakap la ok... abis je perbualan, aku fikir sejenak.... hmmmmmm~~~~
MAMPU KE...???
BOLEH KEEE....??
BETUL KEEEE...??
KENAPA NIH...???
ini aku ambik sebagai satu cabaran yang boleh mengajar aku erti sebenar LEADER dan aku boleh belajar dari pelbagai aspek.... fikir positif jee... dan seyesly, aku agak gembira sikit jeee.. dan agak nervous la jugak.. kawan-kawan aku yg lain sume tak tahu, aku simpan dan terus simpan di hati ini sahaja yang tahu dan ada jugak laaaaa beberapa kawan aku yang aku bagitau.. juz nak sharing moment jeeeee.....
TIKAMANA HARI TAWEK MENJELMAAAAA.....
aduhai~~~~ hanya hati kecil ini sahaja yang tahu bagaimana perasaan aku yang agak tak keruan time tuh... seusai sahaja sampai di CFSIIUM, ye la nak daftar untuk INDUCTION TAWEK... aku pun dapatlah fail dan dalam fail tu ada organisasi TAWEK... memang benarlah, aku jadi head tuk biro tuh... aku bukan apa, takut kalo kita mengharap sangat, benda ynag tak pasti, boleh buat aku jadi malu dan sedih la pulak.. so alhamdulillah yang mampu kuungkap time tuh.... malam tu pulak, perjumpaan antara head2 biro yang lain.. kebanyakan dr mereka aku kenal, dan da jugak yang tak kenal tuh, kita kenal-kenalkan.. memang best sangat, ukhwah yang terjalin.. dapat kawan baru dan ramai....
esoknya ada pulak TEAM BUILDING, dan kami diagihkan kepada beberapa kumpulan... dan yang buat aku rasa janggal, nama group aku RUGBY........... OH TIDAK....!!! satu kepelikan bari diri aku di situ... ha3.. induction tawek selama seminggu di CFSIIUM dan program sebenarnya seminggu kemudian... time induction nilah aku dipertemukan dengan rakan-rakan sebiro ku.. first time jumpa, memang agak kekok la jugak, tambah-tambah aku ni tak de la bape bagus mana pun..... ari first bersama staff dan rakan sebiro aku... macam biasa laaa TA'ARUF dan then sedikit perbincangan bersama ahli biro... aku sebenarnya tak bape suke mengarah orang.. aku suke jadi orang yang diarah.... hmmm~~~ tak pe laaa.. kita sama-sama buat... ok..
dalam biro aku jugak ada senior dan assistant aku lak dak BAR... NUR AMNAH namanya.. dia pun ok la jugak best sangat dapat kerja dengan diaaaaa..... time ta'aruf tuh, aku ingat nama brothers jeee, nama sister ada bape ketul je aku ingat... hi3.. SORI... dan time tuh aku blurrr....!!! tak tau pe nak cakap...
so kitorang pun kenelah cari operation room kami, aku pun decided la nak dok lat LY007.. itu je ly yang aircond je mantap.. hi3...itulah motifnyaaa.. walaupun bilik tu kecik, nak tampung 35 orang.. atotoiiiii~~~
biro aku ni, pada mulanya memang aku agak sukar untuk bergerak, sebab aku langsung tak tahu apa-apa yang boleh buat....... signage lagi laaa.. aku tak tahu design macam mana.... hmm.. ok secara simple nyee.. biro aku kene buat signage, poster dan kene edit balik lagu CFSIIUM tuh... kene buat versi baru, sebab lirik yang lama dah tak boleh pakai.... ok3... so aku pun bahagikan la diorang 3 group.. CFS SONG, SIGNAGE dan SPECIAL TASK.. memang terbaiklah ahli biro aku, diorang sume sporting dan boleh dikatakan satu kepala... ha3.. masing2 membantu antara satu sama lain, so kerja pun jalan tanpa sebarang kompromi... thanks laaaaa KORANG SUMEEE...!!!!!!! memang kami balik lewat malam laaaaa dan macam-macam laaa sumenya memang satu kenangan yang paling owesomeeee....!!!!
BILAMANA HARI PENDAFTARAN STUDENT....
seawal jam 7.30 pagi, biro aku berjumpul, sarapan sama-sama.. ada JACK yang tolong ambikkan makanan tuk kitorang sume dan bawak kat BLOCK D... jauh la jugak dr klinik nak ke sana...abis je jamah, terus kami semua buat kerja masing-masing.. aku tak de la nak tetapkan orang-orang untuk jaga kat sini, situ dan sebagainyaaa.. suka ati diorang la nak dok mana... aku lak time tu ada walkie talkiee.. hi3... memang penting la jugak nak deal dan contact dengan head2 biro yang lain.. kalo2 ada masalah dan sebagainyaaa... atu dugaan dan cabaran biro aku ialah, kene buat signage last minit... atotoiii...~~~ memang satu cabaran la jugak.. so apa lagi melepap la aku kat STAD buat signage dan peta nak di publishkan dan potong-potong sume bagai.... ak ok jeeee.... memang hari tuh, rasa macam aku dah berjalan sejauh 1000km... ha3... berjalan jeeeeee.......!!!! biro2 aku yang lain macam biasalah, usher student dan guide diorang tempat arah yang diorang nak tuju.... ada je signage arah, tapi macam biasalah TAK NAMPAK laaa... KECIK SANGAT TULISAN laaa, dan macam2 lagi.. tak pe laaa.. komiti ade, boleh guide ke destinasi diorang sumeeee... hi3.. sepanjang hari tu, memang tak lekang dengan macam2 kerenah dan macam2 gelagat, dan time tu jugak la, biro aku dah mula akrab dan sume dah macam adik-adik beradik sumenyaaa.. sukenya akuuu... hi3.. over jeeeeh...!!! cian la jugak kat diorang sume, penat pun ada... aku ni jalan2 jee... juz nak make sure sumenye ok... hi3... ade jugak lah aku kene usher orang, pastu walkie talkie TUM TAM TUM TAM bunyi orang cakap kat walkie talkie, pastu pakcik yang aku usher dan guide tuh terkezut..... ha3.. lawak pun ade.. hi3.. MAAF YERK PAKCIK....!!! hari first dari pagi sampai petang kami kerja... lunch ada makanan... alhamdulillah jimat duit... seyes, terasa penat, tapi satu kenangan yang cukup berharga buat diriku ini... wawwww...~~~~~
petang pulak, aku kene g meeting bersama mainboard, nak buat postmortem tentang perjalanan TAWEK hari ini.... sepanjang 3 hari, tak de juz register student jee.. dan ada jugak laaa beberapa briefing student kene join..hmm..~~~~ biro aku yang paling utama kerja kitorang bila time time CFS SONG and BAI'AH PRACTICE.... hmm... banyak betul biro aku terkeluar dari jadual asal... kene deal denagn banyak biro nak transport diorang ke vene yang ditetapkan.... banyak kene ubah.. hi3.. satu hari itu, cfs song nye,, esok, tapi abis je meeting secara urgent nyeee.. kami nak buat malam ni jugak, sebab cfs song untuk kos diorang petang esok, dan tempat yang available lak, kat SMWP 2 dan 3... kesian la pulak kene dok kat tengah2 panas... so, secara URGENT nyee... tukar plan buat malam ini.. wawww.... so aku lak time tuh, terus contact ahli biro aku sume turun kat 3 tempat yang berbeza, walaupun diorang still kat tempat th, tapi waktu malam tak de terik dan panas.. kira ok la jugak.. esoknye time cfs song diorang boleh relax.... hi3.... malam tuh memang besar-besaran cfs song.... kat 3 tempat yang berbeza untuk menampung student yang agak ramai sekali tuh.. ok jeee... ade jugak la komiti dr biro lain yang membantu... bagus..!!!! TEPUK....!!!!!! so memandangkan program semalam berjalan dengan lancar dan ok, segala-gala jadual cfs song yang buat petang dan tengah hari di ganjakkan ke malam... juz yang pagi kul 9 jeee.. still berjalan cam biasa sebab matahari time tuh ok jeee.. tak de terik mana... pastu ade jugak la komiti yang tolong in-charge kan tentang bai'ah practice.. dan sume student pun bagi komitmen yang amat sangat untuk nyanyi lagu cfs ini.. terbaiklah sumeee...!!!!
overall, biro aku memang best....!!! korang sume memang sume supportive dan saling membantu antara satu sama lain... pada mulanya aku pun risau jugak la bilama pertama kali aku bekerjasama dengan korang sume.. bukan itu sahaja, semua koniti TAWEK, tak kiralah dr biro mana sekalipun memang macam aur dengan tebing.... dan control 4000 lebih student.. satu cabaran dan dugaan yang amat besar untuk kita semuaaa...
#sambungan TAWEK version 2.0 nanti.... banyak sangat nak cerita ini....
# nak cer jugak pasal FAMILY PUBPRO jugak... dan family MRC di TAWEK 12/13.........
Tuesday, 12 June 2012
WHO I am...??
assalamualaikum....
wawwwww.... sungguh lama beno DANE tak mengupdate pape kat blog kesayangan DANE ni.. ALMAKLUMLAH busy la katakn.. (busy la sangat).. seyesly, memang busy jugak la 2 minggu kebelakangan ni...
alhamdulillah DANE telahpun di takdirkan untuk menjadi COMMITTEE TA'ARUF WEEK PROGRAMME 2012/2013... memang BESSTTTTT la katakn... dan alhamdulillah jugak DANE dapat jadi leader tuk satu biro dalam organisasi ini iaitu HEAD OF PUBLICITY AND PROTOCOL.... publicity la sangat... ha3... la overall memang best ngan sume committee... banyak sangat yang DANE dapat belajar...
wawwwww.... sungguh lama beno DANE tak mengupdate pape kat blog kesayangan DANE ni.. ALMAKLUMLAH busy la katakn.. (busy la sangat).. seyesly, memang busy jugak la 2 minggu kebelakangan ni...
alhamdulillah DANE telahpun di takdirkan untuk menjadi COMMITTEE TA'ARUF WEEK PROGRAMME 2012/2013... memang BESSTTTTT la katakn... dan alhamdulillah jugak DANE dapat jadi leader tuk satu biro dalam organisasi ini iaitu HEAD OF PUBLICITY AND PROTOCOL.... publicity la sangat... ha3... la overall memang best ngan sume committee... banyak sangat yang DANE dapat belajar...
next entry nak cer pasal program nih ok.. NANTIKAN.....!!!!!
Subscribe to:
Posts (Atom)















