Aku lebih rela ada musuh yang jujur membenciku daripada mempunyai kawan yg hanya nampak gembira dihadapanku tetapi membenciku di belakangku.

Thursday, 12 April 2012

MAB SLaUGhTerING CourSE..

assalamualaikum.....


alhamdulillah.... minggu lepas memang full ngn macam2 aktiviti..
abis je TRADITIONAL AND CULTURAL WEEK terus bersambungan dgn MAB SLAUGHTERING COURSE.... melibatkan penghuni mahallah abu bakar yang mahu menyertainya dengan bayaran rm 5..


event tuh actually start ari sabtu tapi hari sebelumnya memang kene prepare la tuk bahan-bahan BBQ nyeee....
lupa lak nak bagitau... post aku tuk program ni sebagai CATERING sekali ngn abg FUAD....
beli barang basah laaaa n macam2 lagi la... kitorang wat event ni kat MAHALLAH FATIMAH AZ-ZAHRA kat ngn tempat letak kereta.. memang best laaaa.....







hari jumaat lagi, petang nye dah start daaa merewang potong2 bawang, serai, kunyit, dan banyak lagi laaaa...
malam lak..lagi cikit je nak ciap, so aku ajak la NAZRIN teman aku potong2 serai lagi cikit lagi nk abis.. segan la kalo potong sorang2, dah la tempat kitorang memotong tuh tempat lalu lalang...adoi...!!!





hari kejadian lak....
seawal jam 7.30 pagi..ketibaan tetamu kehormat iaitu AYAM sebanyak 50 ekor....
pada hari yang sama lak aku ade INNOVATION LEADERSHIP AND MANAGEMENT PROGRAMME..adoi... seb bek la programnya start kol 2petang..so pagi tu aku ade laaa tuh tolong2 cikit...
tapi time part nk sembelih ayam tuh aku tak de la berani sgt....!!!!
teringat lak kenangan time f3 kat KASAS dulu..ade program yang sama jugak...
dah la dalam program ni AUS pon ade jugak..memang terasa nostalgianya....hmm.....
perkara yang plaing aku tak boleh lupa...tima tinggal lagi 2 3 ekor ayam..diorang sume desak aku suh sembelih jugak..tapi tak kurang keyakinan dan tak berani sgt la nk sembelih....so diorg tgk aku dah macam pucat kot..terus x jadi nak bagi..ha3...
lawak laaaa...!!!!
selesai je petang tuh..terus aku tak join g LEADTRAIN lak....
abis je LEADTRAIN petang tuh...terus menuju ke FZC...adoi..
dengan berpakaian serba putih dah macam budak sekolah dah g cna... bawak makanan dapat dr LEADTRAIN laaaa.. apa lagi, aku pon makan la kat cna..
IBARAT DILAYAN SEPERTI RAJA pulak..diorang bagi aku ayam yangs udah dipanggang laaaa..
terharunyaaa.... bukan aku sorang je yang join leatrain ni..ramai lagi MRC lain yang kene terpaksa join..ha3...











malam nye  pulak.....
apa lagi acara makan-makan laaa..
makan lak kitorang tempat dari CAFE A yg sekarang ni terletak kat mahallah sister..AC...
antara menau yang kitorang order...
NASI GORENG CINA, NASI TOMATO, AYAM GORENG HALIA, AYAM MASAK MERAH, AIR LAICI, BUAH-BUAHAN..
ayam-ayam yang disembelih..kitorang wat BBQ........
diorang kata makanan memang sedap tapi banyak giler lebih..tak pe la..tapi ayam SOLD OUT.....!!!
malam tuh jugak, semua principal mahallah CFSIIUM mai... malam tuh jugak la nk bagi hadiah kat semua aktiviti yang MRC MAHALLAH ABU BAKAR buat sepanjang sesi ini.. TAHARAH WEEK la...dan SHORT MOVIE CONTEST....

malam tuh jugak la aku mai lewat sbb g LEADTRAIN...
abis je kul 11 malam terus bergegas ke cana... dapat la merasa makanan lagi...SssEEEEDDDAAAAPPP!!!!
waktu aku mai tuh..event dah abis, juz nak kemas2 je arr...
so kitorang MRC MAB ni bertungkus lumus la angkat semua barang yang dibawa dr ABC tuh..
adohhaii...!!! penat2...
tapi seb bek ada motor, cepat cikit pergerakan angkat barang tuh....
dalam kul 2 pagi... barulah settle sume keje...
balik bilik aku bawak la makanan cikit tuk roomate aku.....


ESOKNYA....
sambungan LEATRAIN balik..
kene bangun pagi2 butaaaaaaa...!!!!






KENANGAN BERSAMA RAKAN-RAKAN MENANGA ANTARA SATU KEMANISAN DI DUNIA YANG SANGAT INDAH BUAT DIRIKU....

No comments:

Post a Comment