kembali lagi bersama DANE dalam segmen BORAK-BORAK.... (adoii...yeyeee jeee)
saje je nk cer.... ari sabtu lepas 7 MARCH sampai 8 MARCH aku kene join INNOVATION & LEADERSHIP MANAGEMENT yang dianjurkan oleh STUDENT DEVELOPMENT DEPARTMENT CFSIIUM... program ni memang WAJIB....tuk sume student CFSIIUM.....
juz nk bagitau la.. MEDCY stands for (student yang ambik kos yang ada kaitan dengan KESIHATAN)
actually aku ni sebenarnya postpone program ni sbb mase time course aku kene LEATRAIN(orang kat cini panggil)..aku kene g SMK PULAU CAREY.. ada COMMUNITY SERVICES bawah MRC CFSIIUM... so aku xmau la xjoin ngn MRC yang len.. mesti mau la join..dah penat2 prepare..
jadi........ memandangkan LEADTRAIN ari tu adalah yang terakhir tuk sesi sem ni..so aku pon kene la join..itu pon pandai2 buh nama kat madam yang uruskan tuh....
ye la...aku xmau la ambik next sem...kalo ambik next sem, aku kene join ngn junior2..malas laaa..~~~~ tambah-tambah, sem dpn aku dah mula busy la katakn....hakhakk....~~~
maka dengan ini, aku join bersama dengan kos lain... MEDCY wei.... aku ni kos AED jeeee....
dapat la aku merasa suasana kos itu sebenarnya....
mula la aku nk ungkit kisah lama ni... actually, mase time isi UPU aku de jugak la apply nk mabik PHARMACY..tapi aku letak kat pilihan ke 6..ha3... n then time sem 1 kat cini lak..ada jugak la terdetik nak tukar kos kepada PHARMACY....
so sekarang...
aku masih bersama AED.....!!!!!!
ok... time leadtrain berlangsung...
start pukul 2 petang.... so..kol 2 petang la aku mai kat AMF...
aku ingtkan dah ramai datang, rupanya aku sorang je mai laki yang da time tuh...mase nk daftar lak, nama aku tak de.... SHEMANGAT betul....!!!!
masuk la aku kat GROUP 17.... group tu ada la member yang aku kenal..sebenarnya kwn aku yg ambik MEDCY ni ramai je.. dapatlah aku kenal ngn banyak kawan time tuh.. n then diorang sume ingat aku ni ambik MEDIC or PHARMACY....lawak betul laaaaa....
hmm... pastu kat group aku tuh, aku rapat ngn member yang baru aku kenal...
namanya FANDI..orang sabahan... baik, peramah..sekali dapat sembang ngn aku memang kuar la segala-gala yang kau tau...ambik ko....!!!!
satu perbualan yang paling lawak... diorang ada tanya aku....
KO NI AMBIK KOS MEDIC KAN....???
"aku diam seribu bahasa"
AKU SELALU LA JUGAK NAMPAK KO KAT CINI, TAPI AKU TAK LA PULAK KO NI KOS MEDIC....
"aku poon suruh la dia teka"
DIA CAKAP AKU AMBIK MEDIC.
pastu DIA TANYA AKU GROUP KELAS BERAPA....??
"aku pon berterus terang la ngn diorang....
actually aku ni bukan dr kos MEDCY...aku dak AED...
SEYES.....!!! (wat muka terkejut lak)
SEYESLY, AKU INGAT KO NI KOS MEDIC...???
hmmmm.....
hari first.. ada talk pasal leadership dr USTAZ SYAARI (penulis buku CONSTANTINOPLE tuh)
memang best la jugak dia conduct session tuh...
malam pulak, ada la bekas-bekas IIUM yang berjaya dalam KERJAYA mai..
bagi galakan dan sokongan kat kitorang sume.
hari kedua lak........
pagi2 lagi ade QIYAMULLAIL...
pastu smbung kul 9 pagi...
slot bersama STAD IIUM GOMBAK...
yang part ni, memang aku terkejut la coz fasi-fasi ramai foreigner....
best la jugak diorang conduct slot time tuh..
pastu kitorang sume dibahagikan kumpulan....
kene bina jambatan yang kukuh...haaa...!!! kene bina guna LIDI....
pastu diorang nak letak seberapa banyak bata yang boleh tampung dengan jambatan yang kita bina...
ada group tuh 5 bata...tapi MALANGNYA bagi group aku... hanya satu bata pon dah musnah.....
pastu ade personaliti test....aku dikategorikan dalam kalangan sifat-sifat yang ada dr PUSS in BOOT...lawak3....
tapi time tu lak... dah nak abis masa daaaa.... hmm... dapat la sorang fasi tu tunjuk trick magic kat kitorang sume...
overall. aku enjoy sgt ngn LEADTRAIN tuh sbb students sume bg komitmen yang baik sekali..tak de pon yg assabiah..sume dah macam kenal..friendly dan baik2 je....
tak de pon gap antara satu sama lain, tu yang kau respect kat diorang sume tuh...
bersyukur la korg sume dapat member2 kos yang baik dan sangat friendly....K tak ramai..sbb tu laaaa..
bersyukur la korg sume dapat member2 kos yang baik dan sangat friendly....K tak ramai..sbb tu laaaa..
habis je leadtrain..terus berehat..kepenatan....!!!!!
BANYAK FAEDAHNYA BILA KITA MENYERTAI PROGRAM YANG MAMPU MEMBINA JATI DIRI KITA, BUKAN ITU SAHAJA, MALAH KITA BOLEH MERAPATKAN UKHWAH ANTARA RAKAN-RAKAN YANG LAIN JUAAAA....!!




No comments:
Post a Comment