assalamualaikum antum....!!!!
alhamdulillah sekali lagi dapat kita bersua..dan dikurniakan nikmat iman dan ISLAM pada hari ini..insya allah...ha3.. actually tajuk ni memang nampak je macam betul tapi main-main je... ni sebab terbawa watak dalam short movie tu la..jadi tunangan orang..berlakon jeeeee....!!! WHISPER.....
baru-baru ini, aku balik rumah dengan jiran aku and rupanya akak dia nak bertunang.. akak nye bertunang ari SABTU 21 APRIL 2012 di kediaman rumah mereka berdekatan je dengan rumah aku.. memandangkan kali ini aku balik juz nak enjoy je tak mau streeesssss sangat. so ari tu aku pun g la umah nya..dapat la makan tengah hari FREEEE...!!! tu yang aku suka bila dapat g kenduri umah orang nih.. ha3.. lagipun jiran aku tuh, memang kenal sangat la sebab kitorang sekolah rendah dulu sama-sama..masuk menengah la..masing-masing bawa haluan n then bile dah alam IPTA bertemu balik kat tempat yang sama...
pastu dapatlah jumpa jiran-jiran yang ada kat ngan kawasan rumah kitorang.. aku ni bukannya kenal sangat ngn diorang dan diorang pun bukannya kenal aku sangat pun..ye la, mana ada masa nak jalan-jalan dok umah je la katakan...
AKU JADI PHOTOGRAPHER......???
memandangkan kawan aku tu adik beradiknya dua orang je.. dah la dua-dua pompuan, so memang segan la dia nak ambik gambar dengan berpakaian baju kurung, dah la ari tu akaknya nak bertunang di pulak busy nak tangkap gambar.. so aku pun tolong la jap jadi photographer ari tu..sepanjang majlis pertunangan tu berlangsung. dapatlah aku guna camera DSLR.. aku sebenarnya tak de janggal sangat dengan job sbg cameraman or photographer ni, sebab dari sekolah menengah lagi aku dah buat keje-keje tuh.. ye lah EDITOR MAJALAH SEKOLAH la katakan.. so buat muka tak malu la nak ambik gambar.. macam2 gaya photographer mengalahkan orang yang pose tuk bergambar lak.. ye, la nak dapatkan image yang terbaik la katakan.. boleh la aku gunakan camera DSLR dengan sebaik mungkin.....
pastu.. ada la makcik-makcik dan pakcik-pakcik sedara dia tanya aku.....
ADIK, MEMANG KERJA AMBIK GAMBAR KEEE...???
~ tak, sebenarnya jadi bidan terjun jee~
MINAT KE DENGAN PHOTOGRAPY KE..??
~minat la jugak, dari sekolah menengah lagi dah berjinak dengan benda-benda nih~
AMBIK KOS PHOTOGRAPHY KE..??
~ tak la...ambik architecture kt CFSIIUM~
TAK BELAJAR KE SEKARANG...??
~belajar lagi laaa... balik sekejap cuti... lagipun DIA tu satu U gak..kitorang balik sama-sama semalam.esok kitorang balik UIA balik..lagipun satu kampus je ngn DIA..~~
memang tak terlayan aku time tuh..diorang tanya lak time tengah khusyuk ambik gambar...
adoiii~~~ memang banyak giler soklan diorang tanya aku..tapi bukanlah tanya dalam tempoh yang sama..aku ke sana diorang tanya..aku ke sini diorang tanya.... hmmm..
SEPANJANG MAJLIS PERTUNANGAN...
dapatlah aku tahu serba sedikit adat-adat melayu ni bile nak bertunang...hmm... excited pulak. macam aku je nak bertunang..ha3.. macam-macam.. ada hantaran la.. ada mas kawin la...
pastu diorang bincang pasal tempoh ikatan pertunangan laa~~ semua dipersetujui oleh kedua belah pihak yang PALING PENTING......!!!
MEMBINA MASJID ADALAH SALAH SATU DARIPADA SUNNAH RASULULLAH....


tahniah.. =)
ReplyDeletetq...
ReplyDelete