penat...!!! memang penat....!!!
hari ni seharian DANE hang out dgn member DANE. ye la dah lame tak kuar, setiaap minggu ada je program yang kene join dan handle.. so kesempatan yang terluang ni keluar la ngan member aku 3 orang yang lain. nak tau kami ke mana...?? haaa!!! kitorang g WANGSA WALK.... hmm.. actually, ini first time aku berpeluang g ke cana.. ye la kalo dah dok kat CFSIIUM ni tempat yang selalu hangout, MID VALLEY, KLCC, TIME SQUARE... so hari ni g tempat lain lak.. ala senang je. dari UIA ni ambik bas g STESEN U n then nek tren PUTRA g SRI RAMPAI.. turun je dari SRI RAMPAI tu jalan kaki je terus ke WANGSA WALK... wawww.. tempat nye cam MID VALLEY la jugak... dalam tren memang sesak giler bile tiba kat KL SENTRAL.... sume pakat nak g KLCC jeee.. hmm....so, memang memakan masa 30 minit jugak la nk sampai kat SRI RAMPAI tuh.... tak pe lak.. dok dalam tren ni pon dah cukup selesa walaupun berdiri tak macam KTM....hmm..syukur laaa~~~
kitorang g sana pun nak tengok wayang je... ha3...!!!! pastu jalan2 la kat citu... kamu tgk movie BATTLESHIP.....!!!!!! actually aku pun tak tau langsung apsal cer ini, itupun kawan aku yang ajak, aku pon follow la.. lagipun dah lame tak tgk movie kat wayang... pastu beli la tiket wayang kat TGV WANGSA WALK.... dah beli baru la aku tanya diorang...
BEST KE CER INI....??
'best......'
CER PASAL APA....???
'pasal kapal perang NAVY berperang ngn alien....'
WAWWW....!! menarik...
' ko tgk je arr nanti..ramai yang kata best...!!!
OK....
so, kitorang nye time movie tuh pukul 2.20...
usai je solat zuhr terus g jalan-jalan dalam WANGSA WALK MALL tuh....
nak cari McD nk beli air cari punya cari tak jumpa... so tgk jam pun dah pukul 2.15 ptg... so berlarian la kitorang nk g masuk panggung tuh... adoii.. lawak la pulak aku ingat balik...
biasalah, kalo dah tgk wayang sblm tayangan movie nye ada iklan THRILLER pasal movie yang akan masuk panggung nanti... wawww.. banyak sungguh movie dari BARAT rupanya.. dah la kualiti movie diorang sangat TIP TOP...MELETOOOPSSSSS....!!! hmm... tak sabar nak tgk THE AVERANGE sebenarnyaaa.....
BATTLESHIP....!!!! dah start.... huaaa......
aku pon dengan penuh penghayatan menonton movie tuh... (over jee)...
so, bila dah tgk, memang mantap giler la ceritanya tambah pulak aku senang cikit nak faham pasal storyline nya..ye la kadang-kadang kita ni tgk je movie tapi ntah berbelit-belit ceritanya....TAK FAHAM....!!!
dengan sound effect kat panggung + lak ngn cinematography yang amat berkesan..seolah-olah aku rasa macam ada dalam movie tuh pulak... rasa cam nk MENJERIT pon ada... denagn bunyi tembak menembak antara alien dan kapal perang... ye la adaptasi dar game la katakan... memang terbaik laaaa...!!!!!
tambah pulak, movie ni jugak memaparkan pasal NAVY jugak belajar untuk menjaga keselamatan marin negara.. tak de la kita ni tgk movie je semata-mata, ada la jugak input yang dapat....
seyesly, memang gempak giler la bila diorang berperang antara alien dan kapal perang ( orang yang control la nk serang alien tuh ).... wawww..speechlessss...!!! berlawan dalam satu kawasan tak boleh kuar.. banyak pengajaran jugak yang boleh dapat dr filem tuh... antaranya PERSAHABATAN, TAK MUDAH PUTUS ASA, BERJIWA KENTAL, SEMANGAT JUANG YANG TINGGI dan banyak lagi laaaaa..
RIHANNA....-------> ANDA TELAH MELAKONKAN WATAK RAIKES DENGAN BAIK...
bukan itu sahaja, ada jugak la terselit jenaka komedi dalam cerita tuh.... memang tak boring la bile tengok...!!!
SO..!!!! secara peribadinya, aku memang sangat enjoy tengok BATTLESHIP....
Kalau tak rasainya semdiri, TENGOKLAH BATTLESHIP..
ANTARA PELAKON YANG MEWARNAI FILEM BATTLESHIP
memang hari yang penuh dengan kecerian dan bersyukur selamat sampai ke CFSIIUM dengan selamat...
KUTIPLAH SETIAP PENGAJARAN DENGAN APA YANG BERLAKU...!!!









perrghh..ramai yg ckap best..tpi x berkesempatan nak tgok lagi..huhu =D
ReplyDeletetgk laaa...!!! best..!! tapi aku tak tau la taste korg cam ne...??
ReplyDelete