alhamdulillah ramadan makin tiba...
Friday, 20 July 2012
kali ni baru betul-betul...
assalamualaikum semuaaa....
alhamdulillah setelah sekian lama tak mengupdate bagai... akhirnya ada jua ruangan dan kesempatan aku nk post something kat cini..
basically, aku nk cer pasal kos yang aku ambik kat CFSIIUM ni.. tak lain tak bukan ACHITECTURE AND ENVIRONMENTAL DESIGN la katan.. cewah...!!!
masuk tahun kedua kat asasi ni barulah dapat merasai benar-benar dalam kos ni.. ye la.. aku kan 2 years programme.. tahun pertama dulu relax bukan ke main weii.. kali ni kene serius sikit.... dah kene buat macam2 daaaaa..... hi3.. yang aku sukenya kos aku ni minggu pertama masih la tak start kelas.. minggu kedua baru start sepenuhnya.. memang relax sangat la kan dok kat bilik melepappp.. borak2 sume..
sem ni aku ambik 3 core course:
alhamdulillah setelah sekian lama tak mengupdate bagai... akhirnya ada jua ruangan dan kesempatan aku nk post something kat cini..
basically, aku nk cer pasal kos yang aku ambik kat CFSIIUM ni.. tak lain tak bukan ACHITECTURE AND ENVIRONMENTAL DESIGN la katan.. cewah...!!!
masuk tahun kedua kat asasi ni barulah dapat merasai benar-benar dalam kos ni.. ye la.. aku kan 2 years programme.. tahun pertama dulu relax bukan ke main weii.. kali ni kene serius sikit.... dah kene buat macam2 daaaaa..... hi3.. yang aku sukenya kos aku ni minggu pertama masih la tak start kelas.. minggu kedua baru start sepenuhnya.. memang relax sangat la kan dok kat bilik melepappp.. borak2 sume..
sem ni aku ambik 3 core course:
GRAPHIC COMMUNICATION 1
INTRODUCTION TO BUILT ENVIRONMENT
INTRODUCTION TO STATISTICS FOR BUILT ENVIRONMENT
memang excited sangat la kan dapat ambik subjek tuh.. dsah mula laaa.. bawak barang2 sume.. biaslah kami ni dah masuk 2nd year baru merasa sume2 tuh.. so far ok je laaa.. apa yag aku mabik ni.. yg paling ekstrem nye subjek graphic communication 1.. dalam subjek tuh.. kene pandai arrange masa untuk completekan task yang lecturer bagi.. alhamdulillah aku dapat lakukan jeee.. actually, aku ni tak de la reti sangat nak lukis2 sume. tapi alhmdulillah aku syukur sangat kali ni banyak task berkaitan dengan technical drawings... so far ok jeeee...
tambah-tambah pulak, aku nye kelas (studio) kat dalam mahallah aku sendiri.. memang terbaik la studio tuh.. besar + air-conditioner yang amat kuat dan nyaman sekali.. hi3.. malam2 kalo nk buat GC g turun studio bawah je.. alhamdulillah ade jugak kemudahan...
dalam minggu pertama jugak laaa.. ada ANNUAL GRAND MEETING untuk IDEA SOCIETY.. alhamdulillah aku telahpun ditakdirkan untuk jadi MC time ceremony tuh.. event ni untuk memperkenalkan line-up IDEA SOCIETY.. dapat jugak la penuhkan masa dengan tayangan shortfilm WHISPER... hi3..
dalam minggu pertama jugaklah, hari sabtu pagi2 buta lagi, group aku g trip untuk siapkan assignment bagi kelas IBE g PAYA INDAH WETLAND, KUALA LANGAT... task kami ke sana untuk buat research sikit tentang topic yang kami belajar kat dalam kelas sebelum tuh.. ECOSYSTEM... yg ni lawak pun ada, ramai ingat kami kene g WETLAND, PUTRAJAYA.. ha3.. memang kat sana best la jugak.. dapat jugaklah aku tgk badak air dekat2.. bagi makanan laaa..wawwww.. besar kot mulut badak tuh.nganga je kejeee, nak suruh org bagi makanan.. n tehn ada jugak la buaya tembaga kat sana, apa lagi, kami sume bagi makanan la buaya tuh... makan ayam weii... pastu g rumah tradisional melayu lak.. memang terbaik la rumah tuh.. cantik sangat...
LAKUKANLAH YANG TERBAIK DEMI MENCAPAI CITA-CITA DAN IMPIAN...
JANGAN JADIKAN MASA SEBAGAI ALASAN UNTUK TIDAK TERUS MAJU DAN CEMERLANG...
Monday, 9 July 2012
Subscribe to:
Posts (Atom)



