Aku lebih rela ada musuh yang jujur membenciku daripada mempunyai kawan yg hanya nampak gembira dihadapanku tetapi membenciku di belakangku.

Monday, 12 November 2012

Selamat semua | SPM 2012

Assalamualaikum…

Alhamdulillah, sekarang ni musim hujan tambah-tambah pula pelajar TINGKATAN 5 dan 6 seluruh MALAYSIA sedang sibuk mneguruskan diri untuk menghadapi peperiksaan awam yang sedang giat berlangsung. Akan tetapi, mereka sedang diberi cuti selama seminggu ini atas sebab sambutan DEEPAVALI yang bakal menjengah tiba dan SAMBUTAN MAAL HIJRAH jua. Insya allah, semoga mereka mampu lakukan yang terbaik.

Sekarang ini, mereka telahpun melepasi 4 kertas subjek teras peperiksaan iaitu, BAHASA MELAYU, BAHASA INGGERIS, SEJARAH dan jua MATHEMATICS. Maka dengan ini, masih ada lagi beberapa kertas peperiksaan yang bakal dijawab oleh mereka kelak. Ada kalangan mereka yang mengambil 9,10,11 mahupun 12 subjek. Tapi di sekolah lama ku SMKA SULTAN AZLAN SHAH, mereka semua dijawibkan untuk mengambil 11 matapelajaran tetapi terdapat 2 aliran sama ada sains agama ataupun agama. 

dewan inilah menjadi saksi segala ceritera SPM di KASAS


Alhamdulillah, bagi aku SPM telahpun berlalu dengan begitu pantas dalam kamus hidupku. Syukur Alhamdulillah keputusan yang kuterima adalah hasil daripada didikan guru-guru, ibubapa dan juga sokongan dan bantuan dari rakan-rakan serta dari-NYA.. 

Bermulalah siri episode mereka dalam mengharungi detik-detik terakhir sebelum meninggalkan alam persekolahan yang penuh dengan pengalaman dan kenangan, setelah ini mereka pasti akan merindui zaman-zaman tersebut bersama sahabat-sahabat yang sentiasa di samping kita. Insya allah, persahabatan antara kawan-kawan mahupun dengan guru-guru yang terjalin masih lagi boleh diteruskan. 


semoga berjaya anda semua



Untuk TINGKATAN 5 terutamanya di KASAS, insya allah, kalian mampu lakukan yang terbaik. Dah besar dah korang, dulu time aku ambik SPM korang sume baru je TINGKATAN 3, time tu nak PMR. Kini tak dapat dinafikan lagi, bermulanya perjalanan PMR korang sume, aku yakin korang mampu lakukan yang terbaik untuk SPM kali ini. Bagi aku, korang seume sangat baik. Korang sume  jugaklah yang banyak bagi support time aku TINGKATAN 5 dulu. Kepada ahli dorm SAAD tidak ketinggalan juga, terima kasih kerana telah merealisasikan impian aku untuk memiliki bilik yang selesa dahulunya.. korang memang terbaik.. Thanks banyak-banyak… kepada pelajar tingkatan 5 yang baru masuk time tingkatan 4, insya allah, walaupun dakau tak kenal, korang juga mampu lakukannya.. Semoga korang sume terus cemerlang… dan semoga ikatan ukhwah antara kalian sume terus terjalin walaupun sudah tidak bersama di asrama lagi. Tahun hadapan, kalo nak g KASAS dah boring dah la, sebab korang sume dah tak de. Memang dari dahulu lagi, kami kami banyak menyatakan FORM 3 rapat dengan FORM 5 tak kisahlah sama ada putera mahupun puteri. sebab kami lebih mengenali batch korang berbanding batch lain. Dan tak lupa juga buat korang yang dah berhijrah ke sekolah lain selepas PMR dahulu, tingkatan 4 sama ada ke SBP, SBPI, KISAS mahupun sekolah lain. Semoga berjaya jua dan anda semua masih lagi menjadi sebahagian dari warga KASAS. wallahualam..

# Tak lupa juga buat sahabat sebatch dengan aku MUNIR RUSYDAN  untuk STPM juga di KASAS, semoga berjya yerk..
 

Semoga kalian semua berjaya di dunia mahupun di akhirat buat sehabis baik,inilah peluang korang semua untuk mendapatkan ‘tiket’ ke IPTA yang korang semua idamkan selama ini sama ada dalam Negara mahupun luar Negara. Insya allah..

DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN

SEMOGA BERJAYA ANDA SEMUA 


banyak sangat kenangan aku sepanjang berada di SMKASAS
time SPM lah hubungan antara sahabat-sahabat kian erat
percayalah, zaman persekolahanlah yang terbaik
rindunya waktu dulu-dulu 

No comments:

Post a Comment