alhamdulillah..
selesai semester 1 bagi sesi 2012/2013 daku di CFSIIUM dalam jurusan seni bina ini, jangan ingat dah tamat, sebenarnya masih jauh lagi perjalanan daku dalam bidang ini. tambah-tambah pula, aku hanya tinggal lagi satu semester bagi melanjut ke peringkat ijazah. sebelum itu, aku kene dok kat asasi ni sebelum masuk ijazah. ijazah nanti pun belum diberitahu lagi apa yang akan aku sambung. aku berdoa dan berharap sangat untuk melanjutkan dalam jurusan IJAZAH SARJANA MUDA SAINS SENI BINA.... insya allah.... :)
ARCHITECTURE | ENVIRONMENTAL | DESIGN
A.E.D
sepanjang
semester ini, banyak dugaan dan cabaran telahpun kuharungi, dah
macam-macam tragedi berlaku.. ada yang menggembirakan dan tak kurang
juga menyedihkan dan menyakitkan. seperti biasalah, orang kata kos ini
senang laa, bagi aku itu mindset diorang, memang la, kitorang punya core
course yang melibatkan baca-baca buku ini tak banyak, kalo kelas teori
je, seminggu kurang dari 3 jam. tak macam yang lain, kene bawak buku
tebal-tebal laa.. seminggu kelas satu subjek hampir 5 jam.. hmm..
itulah, setiap orang ada pandangan mereka masing-masing.. biarkan
sajalah. berbalik pada kos aku ini, seriusly, aku semester 1 ni, aku
ada ambik subjek GRAPHIC COMMUNICATION 1.
dan seminggu 8 jam.. haa...!!! 8 jam wei... kelasnya macam biasa, cuma
yang speselnya kelasnya bukan kat kelas biasa yang pakai kerusi meja
bergabung tuh.. kitorang ada studio masing-masing... haaaa..!!! ingat
restisss je ke yang ada studio, aku pun ada laaa.. *setelah berangan tak
ade kesempatan nk masuk studio nasyid kat sekolah menengah dulu.. tapi
studio nye, tak de la mikrofon macam nak record artis menyanyi.. yang
ada hanyalah meja besar yang boleh naik turun dan kerusi.. tapi aku
bersyukur sangat sebab aku dapat studi yang dekat dengan bilik aku,
kiranya dalam mahallah jugak la katakan.. boleh dikatakan betul2 bawah
bilik aku je.. hi3.. tapi kasihan la kat sister dah la mahallah jauh
dari mahallah aku, kene jalan kaki la gamaknya diorang tuh dengan
membawa senjata "t-ruler" yang besar * dah nak macam sama tinggi dgn aku dah poong.... hi3..
macam biasa setiap kelas ada je task yang diberi, dan kitorang kene siapkan, selalunya esok. tapi ada jugak la makan masa seminggu dan berbulan depends on task yang diberi.. dan macam biasalah manusia, suka buat last2 minit.. hi3, aku pun tak terlepas jugak dengan tabiat ini, iyelah, aku ni kene jugak study benda lain, tak pun ada urusan lain. alhamdulillah aku dapat jugak sempurnakan task aku yang kene submit time kelas bermula. ada suatu ketika, aku memang tak tido bersengkang mata di studio yang penuh dengan kesejukan, bukan tak tido, senang cer aku tido la, tapi lepas subuh pastu tuh seawai jam 8 lagi kene g kelas.. hmm.. tu la, buat kerja kat kertas putih A3 je pun dah makan masa berejam.. hmm, bukan apa, sebenarnya boleh je ciapkan awal, tapi macam biasalah kene keje kenelah berkualiti dan kemas.. lagipun, setiap task yang diberi kira macam assignment la jugak, sebab nanti lecturer bagi gred kat hasil kerja kita tuh.. hmm.. sepanjang task yang diberi kira macam assignment.... nanti bila nak last-last nanti akan difinalizekan gred kita dapat berapa dalam subject ini.. senang kan...?? hmmm.. bagi aku, memang sukar, sepanjang2 task kene buat elok2..
tapi,
task kitorang jugak depends on lecturers la kalo dia minat tgk kita
punya hasil lawa, dapatlah gred tinggi-tinggi melambung cikit, tapi kalo
tak, biasa-biasa je laaa... hmm, tu la, kelemahan nye jugak... tapi tak
salah jugak, diorang lecturers memang professional, so diorang tahulah
apa kreteria dan permarkahan yang sepatutnya diberikan untuk hasil yang
sedemikian...
dan senario ini, memang acap kali berlaku..
A: we, ko dapat berapa...??
B: aku dapat B+ je...
A: haaa.....!!! B+, ari tuh aku tgk ko punya kemas jee...meh cini aku tengok... ko ni biar betul..!!??
B: hmmm.. tak caya, betul la kan.. B+..aku terima je la..
A: tapi aku tgk orang tu dapat A wei.. tp aku tgk biasa-biasa jee..

drawing pen yang telah banyak berjasa
inilah dia beg "BRANDS OUTLET" oren yang aku bawak ke hulu ke hilir bersama equipment aku
biarlah sebab kita nk buat apa lagi, nanti bila exam final nanti lectuer lain akan nilai balik hasil kerja kita dan kewajaran gred yang lecturer studio berikan.. so. kene terimala..
dan
yang paling best... kami tak de FINAL EXAM untuk subjek ini, final
examnya ada tapi tak perlu laaa nk baca-baca bagai.. final kitorang ada
PORTFOLIO.. di mana kita pamerkan hasil kerja kitorang letak kat studio,
ala kiranya macam pameran gitu.. hmm.. so sume lecturer akan datang
dari studio ke studio dan menilai hasil kerja kita kembali dengan
kewajaran gred yang diberikan..
memang
kos ini memang enjoy giler dan best weii.. dapat dok ngadap muka yang
sama 8 jam seminggu kadanag-kadang hampir 24 jam sebab nak siapkan task
itu ini bagai.. ha3.. so, kos ini jugak banyak la barang kene bawak ke
hulu ke hilir, seb bek studio aku kat dalam mahallah je, so tak de susah
sangat.. tapi aku tak tahulah pulak sem depan macam mane...
biarlah apapun yang berlaku, hasil kerja kita tetap berada paling utama dalam hatiku.
dialah 'ratu' yang bertakhta dalam hatiku.
sekurang-kurangnya kita telah berusaha untuk terus cemerlang.


No comments:
Post a Comment