Assalamualaikum semua.
Hari ini sudah hamper 5 minggu
aku cuti semester tuk kali keduanya sejak bergelar mahasiswa ni. Macam tak
percaya je, yang aku ni sudahpun masuk alam university. Rasa sekejap rasanya. Yang
dahulunya merangkak-rangkak nak menulis, mengira, membaca. Macam-macam
karenahnya. Sabar je cikgu-cikgu nak ajar aku. TERIMA KASIH CIKGU….!!!!
Hari ini hari KHAMIS daaaa. Esok jumaat.
Sekejap je masa berlalu, dan umur pun semakin meningkat. Tapi, adakah amal ibadah
aku pun meningkat jua…..??? tepuk dada tanya iman. Insya ALLAH. Segala-galanya
kita hanya berserah padaNYA. Moga-moga yang terbaik buat kita.
Tadi, tgk TV ada program RAIKAN
CINTA, pasal orang kahwin. So, deme share la pengalaman diorang bercinta bagai
la. And then ada jugak la video pasal resepsi diorang. Memang tak dinafikan
sangat lawa, tambah-tambah, sekarang ni kan teknologi dan gaya rakaman semakin
canggih membuatkan aku terkesima dengan corak rakamannya. Abis je aku terus la bukak
youtube. Sebab aku rasa kat youtube ni dah bersepah-sepah dah, diorang upload. Kedai-kedai
photography ni yang upload kan. Aku ni pun peminat videography jugak, so memang
syok la kan dapat tengok gaya persembahan diorang. Sangat menarik diorang punya
shot nye, sangat mantap jugaklah cinematography. Itulah yang membuatkan aku
suka.
Dan aku jugak, teringat la kat roommate
aku. Time tuh, tengah boring-boring kat bilik, so dia pun tunjuk la video
kahwin kat kitorang. Nice sangat. Dia tu suka simpan video-video orang kahwin. Tapi
ini bukannya vieo yang cikai-cikai tapi video yang memang dah diedit dengan
begitu mantap sekali. Banyak jugak la video sepanjang resepsi orang kahwin
kitorang tengok via lappy je. Pastu ada jugak rupanya request suruh buat video
time diorang honeymoon.. waww.. sweetnyaaa. Aku ingatkan kahwin je ade video,
rupanya time honeymoon pun ada jugak. Paling teruja bila tengok satu video tuh.
Kalo tak silap aku, itu resepsi perkahwinan anak kepada tauke syarikat
permotoran dahulu. Memang majlis perkahwinan nya memang tersangat mewah. Kitorang
just tengok je, sambil-sambil tuh boleh jugak la tengok bagaimana videographer
professional ambil shot-shot menarik untuk dicompilekan untuk dijadikan video. Haaaa…..!!!!
Tapi kali ini, aku bukak Youtube,
aku tertarik dengan video ini. Lagu latar pun sedap. Aku dah search yang lagu ini adalah hasil nyanyian daripada ARI LASSO dan SHANDY CANESTER. Sangat editing video ini jua.
SATU CINTA
| ARI LASSO
Aku terus berjalan
melintasi kesunyian
Aku terus berpacu melawan waktu diam membisu
Aku tak peduli
Ku takkan berhenti dan mencari
Reff:
Satu cinta yang ku percaya
Satu cinta untuk semua
Satu cinta yang bersinar menerangi dunia
Apalagi yang kau takutkan
Hadapi semua kenyataan
Dalam cinta ada jalan
Karena cintalah jawaban
Apa jadinya kita bila cinta tak lagi ada
Aku aku yang hampa aku yang hampa
Lantunkan doa, hambarkan luka
Aku tak peduli aku tak peduli
Ku takkan berhenti takkan berhenti dan mencari
Back to Reff:
Satu cinta yang ku percaya
Satu cinta untuk semua
Cinta yang bersinar menerangi dunia
Dalam cinta ada jalan
Karena cintalah jawaban
Satu cinta yang ku percaya satu cinta untuk semua
Menyinari satu cinta menerangi dunia untuk semua
Aku terus berpacu melawan waktu diam membisu
Aku tak peduli
Ku takkan berhenti dan mencari
Reff:
Satu cinta yang ku percaya
Satu cinta untuk semua
Satu cinta yang bersinar menerangi dunia
Apalagi yang kau takutkan
Hadapi semua kenyataan
Dalam cinta ada jalan
Karena cintalah jawaban
Apa jadinya kita bila cinta tak lagi ada
Aku aku yang hampa aku yang hampa
Lantunkan doa, hambarkan luka
Aku tak peduli aku tak peduli
Ku takkan berhenti takkan berhenti dan mencari
Back to Reff:
Satu cinta yang ku percaya
Satu cinta untuk semua
Cinta yang bersinar menerangi dunia
Dalam cinta ada jalan
Karena cintalah jawaban
Satu cinta yang ku percaya satu cinta untuk semua
Menyinari satu cinta menerangi dunia untuk semua
SELAMAT PENGANTIN BARU kepada semua pengantin dan jua bakal-bakal pengantin yang bakal mendirikan 'masjid'. Manakan tidak, tahun 2012 akan melabuhkan tiraikan nya, dan sekarang ini musim cuti persekolah, so belambak la majlis perkahwinan. Dan semakin sibuklah mak andam sekarang. Tapi sekarang ni bukan takat mak andam je busy, ni videographer dan juga photorgrapher pun kian sibuk daaaaa... Semakin berkembang jugaklah bidang ini sekarang ni, dan ramai juga la, anak-anak muda yang terlibat. so dapat jugaklah mengelakkan anak-anak muda buat kerja-kerja yang tak berfaedah.

No comments:
Post a Comment