Assalamualaikum.
Ini 2012.2 maknanya part two. So sepanjang
tahun 2012 banyak jugaklah cerita-cerita yang menarrik bagi aku mungkin seronok
dan mungkin jua tidak. Dan aku sangat bersyukur sekali dengan apa yang telah
dikurniakan kepadaku. Sememangnya segalanya dari-NYA yang menguji kesabaran,
ketabahan dan jua keikhlasan aku dalam mengharungi apa jua keadaan mahupun
rintangan. Ini semua dugaan dariNYA. Walaupun perkara itu indah sekali manapun,
mungkin itulah dugaan yang harus kutempuhi.
#Ta’aruf Week Programme 2012/2013
Bermulanya aku dengan mengisi boring
bagi menjadi salah seoarang ahli, roommate aku semua ambik yang mana ambik dua
tahun pengajian. So aku pun tak lepaskan lah peluang untuk sama sekali ambik. Memandangkan
cuti tak tahu nak buat apa, so ada jugaklah pengisiannya. Alhamdulillah, petang
selepas abis je kelas. Aku meneria panggilan dari nombor yang tidak aku kenali,
pada mulanya malas nak angkat sebab tak kenal. So bila angkat suara tuh
mengatakan yang aku terpilih sebagai Head Publicity and Protocol untuk Ta’aruf
Week Programme 2012/2013. Aku pada mulanya memang agak terkejut, mana taknya
ini adalah salah satu program terbesar CFSIIUM. Takut, risau semua ada, yelah
nak jadi ketua untuk biro dengan komitinya yang tak tentu lagi. Aku mendiamkan
diri sahajalah. Maka telah bermulalah induction TAWE. So aku agak gugup dan
gementar jugaklah untuk bertemu bersama head-head dan assistant-assistant yang
lain serta komiti dalam biro ku jua. Risaulah, aku ini tak de la layak mana nak
jawat jawatan yang bagi aku amat besar sekali tanggungjawabnya. Alhamdulillah,
tidak seperti yang kuduga, kesemua komiti biro aku memang amat sporting abis. Lebih-lebih
lagi biro PUBPRO, so memang sakan bergambar laa. Tak juga aku terima banyak jua
komen dari biro lain mengenai komiti biroku. Biasalah, cubit peha kanan, peha
kiri terasa jua. Sememangnya sangat penat. Tapi keceriaan dan kegembiraan ahli
biro ku membuatkan aku gembira tatkala melihat mereka, ibarat sebuah keluarga
besar. Aku sejujurnya agak blur dalam urusan ini. Tugas kami memang Nampak mudah
tapi tak semudah yang disangkakan. Tugasan menyiapkan signage, lagu-lagu yang
berkaitan dan jua poster-poster adalah tugas utama kami. Alhamdulillah, selesai
jua program ini dan aku sangat bersyukur dan berterima kasih kepada semua yang
telah memberi aku sokongan mahupun dorongan untuk terus menjayakan program ini.
Panggilan ‘PAPA’ masih lagi terpahat dan teringing-ingang dalam ingatn lubuk
sanubariku. Walaupun hanya 2 minggu kita kenal, namun keakraban yang terjalin
tak tumpah sekian lama telah mengenali antara satu sama lain. Bukan takat biro
sendiri sahaja malahan komiti TAWE yang lain jua telah kukenal. Secara tak
langsungnya, aku dapat mengenali warga CFSIIUM dengan lebih ramai lagi. Ketika itu,
ada jua sebilangan MRC menyertai program ini seolah-olah menjadikan satu
platform gathering buat kita semua.
#MRC Mahallah abu bakar
Ok, memandangkan MRC kali ini
telahpun dibubarkan dan untuk sesi seterusnya tetap diteruskan pada awal
semester 1 lagi bagi sesi 2012/2013. Alhamdulillah, sekali lagi aku telah
diberikan tanggungjawab untuk terus menjadi sebahagian daripadanya untuk kali
yang kedua. Memandangkan aku ini boleh dikatakan senior ataupun orang lama
dalam organisasi ini, aku harus banyak belajar untuk memperbaiki setiap
kelemahan pada diriku jua. Kali ini mungkin agak berbeza, tidak seperti dulu
sahabat-sahabat MRC mahallah aku, ramai telah graduate dan hanya aku seorang
sahaja, memang terasa satu kehilangan dan kesunyian. Kemesraan antara kita
semua terjalin memang tak mungkin aku lupakan. Kali ini, dapat jua aku menambah
kenalan seMRC di seluruh CFSIIUM ini, Alhamdulillah. Dengan sokongan dan
dorongan dari mereka aku mampu ‘berdiri’ untuk terus lakukan yang terbaik. Insya
ALLAH. Misi yang paling penting dalam organisasi kali ini. Aku menjadi salah
seorang mainboard untuk program “International Communty Services” . semoga kita
semua mendapat keberkatan dari-NYA.





No comments:
Post a Comment