Aku lebih rela ada musuh yang jujur membenciku daripada mempunyai kawan yg hanya nampak gembira dihadapanku tetapi membenciku di belakangku.

Monday, 5 March 2012

RindUUU Diaa..????

as salam...
ni arr..kalo dah ade blog + minggu ni lak minggu exam, so memang boring giler la dok kat CFS ni..
nak g mane...?? so melepap la kat bilik ramai-ramai ngn member..TIDO la..ape lagi...!!!!
hu3...kepenatan sgt tidur, so DANE nak penuhi la masa petang2 ni nk update entry baru kat blog ni la...
SAYANG BLOG aku nih....!!!
over jeeee... mentang2 la dah aktif balik blogwalking nih..
memang best la....adoiii~~~ panjang lak intro nye...



OK....!! DANE nak cerita la kat cini ngn tajuk RINDUuuuu DIA...???
hmmm.. ak ade la sorang sahabat ni.. dia ni memang baik giler...
senang la orang nak bergaul..tapi dia ni pon pandai gak..?? tau pandai ape..?? pandai PILIH KAWAN laaa ~
tapi tu memang bagus la sgt... tapi xsume orang suke kat dia pon..biasalah manusia...
ada yang mahu berkawan, n ada yang tak mahu..so terpulang la~~~~
tapi bila dah susah, mau la pulak dok ngn kitorang..~~~
xfaham3...

n then dia ni seorang pengawas la kat aku time dulu dari FORM 2 sampai FORM 5 jadi pengawas..tapi bile je nek F5 dia terus je jadi SETIAUSAHA PENGAWAS....whoa...!!! mantap giler..
bile sebut je SU memang xlekang la ngn keje yang perlu bergelumang ngan KERTAS yang amat banyak sangat la...
laporan ni la...minit mesyuarat la... paperwork la.. n macam2 lagi la..
tapi dia ni nampak cam relax je...xde keje...
TAPI, hakikatnya..dia memang banyak giler keje..tapi yang aku sukenya dia ni tenang..COOL...memang xpernah melatah laa..
tu yang aku tabik tuh....



TIME FORM 4 lak.. dia ni jadieditor majalah sekolah la katekan..hu3....
memang tambah la lagi bebanan yang amat sangat..
dia memang cool je..padahal byk lagi keje yang xciap..hi3..

BILA FORM 5 lak...
paham2 je arr time tu kan dah nak SPM....!!
wawwwwww..!!!! cuaknye... 11 subjek lak ambik..memang xbanyak la kan...
hmm..dia nk memang suke la ajar kawan2 dia sbjk tambah2 yang ade kaitan ngn KIRA-KIRA..
macam..
ADD MATHS, MATHS, CHEM, dan PHYSICS...kalo BIO memang dia reject awal2 la..sbb xsuke katenya...
by the way, dia bukanlah terer sangat dalam sbjk2 tu sume..tapi dia memang minat sgt ngn subjk tu n cube yang terbaik tuk selesaikan masalah....
time form 3 lak dia memang la cemerlang kat sekolah..tapi memang time tuh bersepah sangat dak2 yang dapat 9A dan 8A...
memang pecah la rekod sekolah time tuh...
dengan IZIN ALLAH,,, SEKOLAH KITORANG dianugerahkan...
SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN....
memang xsangka giler la... n best sgt....!!!


n then dia ni suke la sgt bagi nasihat terutamanya kat JUNIOR-JUNIOR sekolah dia.. 
bukan nak bangga juz bg kata-kata semangat la kat diorg....
 then, ilmu ynag kita peroleh ni lak untuk dikongsi...
ILMU HAKMILIK ALLAH...

bile je SPM, menjelang tiba....
semakin ramai la dak form 5 ni bertungkus lumus nk study.. termasuklah dia..
so far OK je arr....
dia ni dulu pernah jugak 'jatuh' menjunam giler masa ujian selaras FORM 5 kat skol dulu...
memang waktu tuh, dia tension giler.. ramai cikgu2 tanya sebab ape...???
so, dari situ, dia belajar untuk terus bangkit..BANGKIT... dan BANGKIT untuk mencapai kejayaan...
memang KEGAGALAN tidak menjadi halangan malah menjadikanya cabaran untuk terus berjaya.....!!!
so.... ALHAMDULILLAH...dia dapat 9A time SPM ari tuh.... memang sedey la jugak dia tahu yg bukan A tu ENGLISH..dapat C+.. tapi dia kate OK je..
mungkin ada hikmah disebaliknya...mana kita TAHU...??
ALLAH LAGI MAHA MENGETAHUI....



bile je result kuar, ada jugak la sahabat2 dia ni yang kurang berjaya..tapi apakan daya...
hanya KATA-KATA SEMANGAT dan kesyukuran atas nikmat dan tawakal kepada ALLAH sahaja  yang mampu diungkap...

syukur,alhamdulillah sekarang ni, dia berada di salah sebuah UNIVERSITI tempatan yang bertaraf ANTARABANGSA bagi melanjutkan pelajarnnya...syukur alhamdulillah....

tapi tidak mengapa, segala yang terjadi, mesti ada hikmah disebaliknya.....!!!


~JANGANLAH KITA MENJADIKAN ALASAN SIBUK, BANYAK KERJA SEBAGAI HALANGAN UNTUK BERJAYA DAN MENCAPAI CITA.... SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA MENGETAHUI APA YANG TERBAIK UNTUK DIRI KITA~

# bukan ku yang mereke cerita ini, namun ini ialah luahan hati seorang sahabat kepada sahabatnya..lantas membuatkan ku rasa terharu lalu mengeposnya kat entry ku kali ini....#


# ak terjumpa story ini kwn aku yang buat, n tujukan kat seseorang...so mohon aku postkan entry ni kat blog aku, bukan mau bangga..tapi nk ucap terima kasih kat diorg sume....#


sebahagiannya aku edit sendiri wat ayat sendiri....

4 comments:

  1. ~grr... kenape macam story diri sendiri jer.. ?? ^-^

    ReplyDelete
  2. ala~~ nak citer pasal diri sendiri cakap je la. kan senang kan...?? haha

    ReplyDelete
  3. kenelah ayat bersastera cikit....hi3..

    ReplyDelete
  4. actually..ni adalah luahan hati seorang sahabat kepada sahabtanyaaa..ak ambik la..sbb terharu sgt.....!!!!!

    ReplyDelete