Aku lebih rela ada musuh yang jujur membenciku daripada mempunyai kawan yg hanya nampak gembira dihadapanku tetapi membenciku di belakangku.

Friday, 15 June 2012

TAWEK 2.0

ok.. sambung balik laaaa cerpen bak kata NAZRIN SYAFIQ.... hi3...

okeh.. bereh3... kali ni nak cer pasal biro aku... apa lagi kalo bukan PUBLICITY AND PROTOCOL.... ha3... biro aku memang agak kecoh la jugak, tapi still tahap yg cooooollllllll... okeh... biasalah budak2 la katakan..cewahhh.... biro aku ni ade 35 orang... TAPI sebenarnya ada 36, but ada seorang sister tu tak dapat nak hadir atas sebab-sebab tertentu... so, tinggal lah kami ber35 sajeee.. so ada la dalam 16 brothers dan 19 sisters sahajaaaa... ala, bilangan tak jadi masalah laaa, yang penting kerja sepasukan yang bermutu dan kualitilah yang aku mahu.. overall, diorang sume ni memang bagus dan coollll laaa.. dan pada awalnya, aku ni agak kekok la jugak nakarah itu ini dan bagai-bagai la sume, tapi diorang ni sume memang masuk laaa weeeiii.. cayalah, rasa syukur sangat dapat ahli2 biro sedemikian... ha3..

aku pun nak buat macam MJ (MARYAM JAMILAH) jugak laaaa.... sebut nama sorang-sorang... ok, lupa lak, tetibe jeee.. aku teringat satu hal yang memang di luar jangkaan aku.. atotoii~~~ dalam kesibukan berTAWEK.. ntah dari mana datangnya idea diorang ni boleh lak panggil aku ni PAPA.....??? ok.. fine.. aku pun ok jee, tadaaaa hal laa.. n then AMNAH lak diorang panggil MAMA... memang terasa amat besar sangat tanggungjawab bile diorang panggil dengan gelaran tuh... actually, gelaran-gelaran macam tu tak jadi masalah pun, benda2 macam tu lah yang still melekat dan teringang-ingang di kepala otak aku selepas je tamat TAWEK.... rindunyaaaaa...!!!!! kenangan yang cukup manis macam gula (perlu kee...???)



yesss...!! khatam ingat nama diorang sumeee.. hi3... tak mampu la nk describe sorang demi sorang.. MJ dah tolong buatkan ok la tuh..  pasal life kitorang lak... hmm.. mula2 time induction, kitorang melepap kat LY007, n then jadi nomad jap g blok C... memang jauh la jugak.. tapi have fun jugak... aku ni tak de la suka strict sgt.. aku suke yang relax n santai2 gitu.. lagipun diorang sume ok pee.. tak payah nak di surah, sume jalan jeee.. dah macam kilang aku tgk.. kadang-kadang kasihan la jugak kat diorang, agak penat n macam2 lagi laa.... aku pun faham, aku pun sama.. ada la satu time hari register tuh... petang tu ada lagi sambungan student nak mai.. aku seyesly, memang penat giler tak larat.. so ter'syahid' lah aku atas tilam yang sangat empuk dengan angin yang sepoi-sepoi bahasa... sedar tak sedar dah nak pukul 4ptg.. aduhai... cian pulak la biro aku ni. yang ketuanya sedap jeeee tido.. hmm ciannyaa.. maaf yerk sume...!!! hamba terlajak jap.. 

so far, kami ni memang byk jd minor je tuk biro lain.. tapi bile time kami major, memang tak larat pun ada, venue pun 2 tempat yg berbeza utk CFS SONG.. aduhai.. so kene pecahkan 2 group laaaa.. that's ok.. no problem..... secara jujurnya, aku ni rasa macam tak nampak sangat macam aku ni leader untuk biro ni.. aku rasa macam sama jee.. juz nama je beza... apa-apapun, aku memang nk ucap lak BANYAK BANYAK BANYAK BANYAK JUTAAAAAAAAANNNNN.... TERIMA KASIH  kat semua ahli biro aku... diorang memang byk conduct time cfs song dan lain-lain..... TEPUK...!!!! terbaik..!!!!

satu peristiwa yang memang ta mungkin aku lupakan ialah, time nak decide buat jamuan biro ni.. ha3.. lawak pun ada... rekod dalam sejarah hidup aku keputusan on da spottt....!!! ok bagus laaaa...!! aku tak kisah un...
cam ni cernyaaa... abis je sesi CFS SONG ynag terkahir di ZAINAB COLLEGE, waktu tu pagi... so, sume berkumpul la nk bincang pasal jamuan... bila tengokkan masa yg tinggal memang dah tak sempat laa kannn, ada yang nak balik awal laa n macam2 lagi.. sooooooo...!!! apa lagi dengan baju batik nyee... kami terus ke KFC sebelah MAHSA tu.. jalan kaki weiii.. ramai-ramai... ha3.. kelakar pun ada, dah macam dak2 sekolah g outing lak.. dah la ari jumaat pagi...  kami pun dah macam rombongan daaa nk ke cana, sampai je kat cana, mula la suka ati jeeeee, tarik2 meja susun sendiri... ha3... dah makan2, baliklah kami ke cfs.... hmm.. kali ni memang lawak giler laaaa~~ dah la masuk CFS balik ikut pintu masjid, n then ada la sister tu bawak payung, dah macam orang nak g nikah kat masjid je nampak siap dengan pengapit nye tolong pegang payung.. ha3... KENANGAN...~~~

time WELCOMING AND BAI'AH CEREMONY lak.... dapatlah kitorang bergambar dengan madam biro kami.. MADAM SITI.. orang sume sibuk nak atur student, kami ni pulak senang2 je bergambar.. hmm.. biasalah, kamera sume di tangan PUBPRO.. jangan jelesss....!!! abis je event tuh, apa lagi bergambar sakan laaaaagiii... n then time ni memang kira dah nak abis TAWEK daaaa~~ so, bila jeee student sume balik ke mahallah, kami sume melepap dok kat padang lagi, siap buat halaqah... huuummmmm..~~~ so, time ni wat la sharing moment sikit n cakap la apa2 yang korang sume nak cakap.. time ni ada yang sedih n ada yang best.. apa lagi TEPUK sakan jeeee.... sampailah spotlight padaang tutup.... wawawwwwwww...... MEMANG KENANGAN TERINDAH...~~~




disini DANE nak ucapkan banyak-banyak terima kasih kat korang sume yang banyak support dan berusaha untuk memastikan kelancaran TAWEK ini... alhamdulillah, ukhwah yang terjalin moga kekal hingga akhir hayat... ampun maaf dipinta, andai selama ini banyak buat salah dan silap.. moga kita terus mendapat keberkatan dan dirahmati-NYA....

2 comments:

  1. aku paling suka part pengantin tu... hahaha... mesti lawak giler kan time tu..

    ReplyDelete
  2. ha3....dah la time tuh dah pukul 1ptg, orang sume dah berpusu-pusu k masjid nk solat jumaat.. kami ni selamba jeee masuk ikut gate masjid...

    ReplyDelete