ok, sekitar bulan 3 yang lalu, aku telah diberi kesempatan untuk membintangi satu short movie... (amboi, over jeee.. membintangi, senang cer berlakon sekejap laaaa).. ok nama ceritanya WHISPER..
actually, aku ni tak reti la sangat nk acting2 bagai laaa, so ada la satu ketika tu. sedang aku, relax di kamarku di MAHALLAH CFSIIUM, kedengaran caller ringtone KATY PERRY, THE ONE THAT GOT AWAY... so aku ni jenuh la berlarian ke meja ku untuk menjawab panggilan tuh.. ye laa handphone tgh charge la katakan time tuh...
so, ada la satu producer filem ni call aku.. ha3... bajet je lebih..ha3... padahal ada la seorang sister (MRC jugak) tu call aku, cakap diorang tengah shooting kat LONDON BRIDGE... so, diorang mintak aku penuhi satu watak tuk sorang bro dalam short film tuh..aku ni xde la nak harap sangat, so aku pun pergi la kat cana... sampai je at cana, tengok ada 2 camera dah terpacak daaa at cana... so, aku pun dengan BLUR nyeeee...!! tak tau nak mainkan watak macam mana.. padahal seyesly, 100% aku tak reti laaa.. nak bawak watak2 serius nih.. hmm.. redo je arrr... lagipun video ni untuk competition short film IDEA FEST...
so, diorang pon bg la aku briefing sikit pasal watak aku ni.. bla, bla, blaaa~~~~~...
dan aku pun tak tahu langsung cerita ini tentang apaaaa... malas la aku nak demand byk tanya sanagt, orang dah jemput, so wat la cara dijemput... hi3.
kitorang pun terus shoot, memang terbaik laaa, dengan tak prepare pape pun.. aku ni macam nyusahkan diorang pulak.. dah la byk kali kene cut n take balik.. (amboi, dah mengalah pelakon terkenal pulak).... ha3... tapi seyesly, seronak dapat cooperat ngn diorang, deme tu sume senior aku kat CFSIIUM ni, segan pun ada.. tapi still lagi la jaga adab-adab yang baik.. hi3..
akhirnya video SHORT FILM siap 100%... aku tak terlibat sangat la ngan proses pembikinan nye... diorang sume yang settle....
aku pun tak tahu la pulak yang video tu dah tayang daa rupanya kat tempat exhibition IDEA FEST kat hall, aku dengan relax nyeee. jalan2 la kat hall tu usha-usha pape yang ada n menarik tuk tengok...!!!
tetibe jeee...!!! ade bro tuh tanya aku... nama ko....(blaaaa..blaaa~~~~ )kan...??
aiks... aku pun dengan pelik nyeee, apsal mamat ni tanya nama aku lak...
so aku pun cakap la yeee...!!!
hmmm, pelik la jugak.. tetibe je tanya nama..
pastu dia pun cakap laaaa, tadi aku tengok video ko...??
hmm.. video aku...?? sejak bile pulak aku ade video nii...
dah mula la aku BLUR....!!!
lantak laaa, aku pun wat tak tau je arr..
pastu aku jumpa laaa, member aku sorang ni.. katanya tadi dia tgk short film: WHISPER...
so, dia pun cakap lah... KO BERLAKON KAN...??
hmm, aku time tuh BLUR cikit...
lambat effect... OOOOooo.... BARU AKU INGAT VIDEO YANG TUUUU... oooo HA'ah..
so dia pun bgtau la yang vid tu ade kat hall tadi diorang sume tengok...
ooooOOoooo.... begitu, ceritanyaaa... hmmm... segan kot..!!
so, aku ni dah la tak tengok lagi, agak segan la jugak.. ramai yang dah tengok, aku tak tahu la macam mana la agaknya hasil watak aku tuh, walaupun sekejap je aku muncul kat dalam tuh... hi3..
satu hari tuh, aku berkesempatan la jugak tengok FULL, time tu kelas arab habis awal, maka aku poun terus ke hall, bertembung la pulak ngn sister2 yang wat video tuh.. so sekali harung la kami pergi.. aku time tuh g ngan classmate aku jugak.... time tu hall lengang la cikit coz ramai student ada kelas lagi... kitorang apa lagi pasang la cerite tuh....
ooooOO.... akhirnya dapat jugak aku tengok hasil nyeee.. memang terbaik laaa sister2 tu sume buat.. segan aku time tu tengok...tak pe laaaa... tapi best..!!! dapat kutip pengalaman....!!!
THANKS sangat-sangat sebab sudi mengundang ku untuk membawa watak dalam short film : WHISPER nih... memang meninggalkan kesan yang amat mendalam pada diriku.... memang kenangan yang terindah laaa!!! lagipun diorang semua dah nak graduate daa dr CFSIIUM ni... THANKSSSS.....!!!!
inilah hasil video nyaaaa....... TENGOK TAUUUU....!!

No comments:
Post a Comment