Saturday, 5 January 2013
Thursday, 3 January 2013
Trivia 2012 :PART 2:
Assalamualaikum.
Ini 2012.2 maknanya part two. So sepanjang
tahun 2012 banyak jugaklah cerita-cerita yang menarrik bagi aku mungkin seronok
dan mungkin jua tidak. Dan aku sangat bersyukur sekali dengan apa yang telah
dikurniakan kepadaku. Sememangnya segalanya dari-NYA yang menguji kesabaran,
ketabahan dan jua keikhlasan aku dalam mengharungi apa jua keadaan mahupun
rintangan. Ini semua dugaan dariNYA. Walaupun perkara itu indah sekali manapun,
mungkin itulah dugaan yang harus kutempuhi.
#Ta’aruf Week Programme 2012/2013
Bermulanya aku dengan mengisi boring
bagi menjadi salah seoarang ahli, roommate aku semua ambik yang mana ambik dua
tahun pengajian. So aku pun tak lepaskan lah peluang untuk sama sekali ambik. Memandangkan
cuti tak tahu nak buat apa, so ada jugaklah pengisiannya. Alhamdulillah, petang
selepas abis je kelas. Aku meneria panggilan dari nombor yang tidak aku kenali,
pada mulanya malas nak angkat sebab tak kenal. So bila angkat suara tuh
mengatakan yang aku terpilih sebagai Head Publicity and Protocol untuk Ta’aruf
Week Programme 2012/2013. Aku pada mulanya memang agak terkejut, mana taknya
ini adalah salah satu program terbesar CFSIIUM. Takut, risau semua ada, yelah
nak jadi ketua untuk biro dengan komitinya yang tak tentu lagi. Aku mendiamkan
diri sahajalah. Maka telah bermulalah induction TAWE. So aku agak gugup dan
gementar jugaklah untuk bertemu bersama head-head dan assistant-assistant yang
lain serta komiti dalam biro ku jua. Risaulah, aku ini tak de la layak mana nak
jawat jawatan yang bagi aku amat besar sekali tanggungjawabnya. Alhamdulillah,
tidak seperti yang kuduga, kesemua komiti biro aku memang amat sporting abis. Lebih-lebih
lagi biro PUBPRO, so memang sakan bergambar laa. Tak juga aku terima banyak jua
komen dari biro lain mengenai komiti biroku. Biasalah, cubit peha kanan, peha
kiri terasa jua. Sememangnya sangat penat. Tapi keceriaan dan kegembiraan ahli
biro ku membuatkan aku gembira tatkala melihat mereka, ibarat sebuah keluarga
besar. Aku sejujurnya agak blur dalam urusan ini. Tugas kami memang Nampak mudah
tapi tak semudah yang disangkakan. Tugasan menyiapkan signage, lagu-lagu yang
berkaitan dan jua poster-poster adalah tugas utama kami. Alhamdulillah, selesai
jua program ini dan aku sangat bersyukur dan berterima kasih kepada semua yang
telah memberi aku sokongan mahupun dorongan untuk terus menjayakan program ini.
Panggilan ‘PAPA’ masih lagi terpahat dan teringing-ingang dalam ingatn lubuk
sanubariku. Walaupun hanya 2 minggu kita kenal, namun keakraban yang terjalin
tak tumpah sekian lama telah mengenali antara satu sama lain. Bukan takat biro
sendiri sahaja malahan komiti TAWE yang lain jua telah kukenal. Secara tak
langsungnya, aku dapat mengenali warga CFSIIUM dengan lebih ramai lagi. Ketika itu,
ada jua sebilangan MRC menyertai program ini seolah-olah menjadikan satu
platform gathering buat kita semua.
#MRC Mahallah abu bakar
Ok, memandangkan MRC kali ini
telahpun dibubarkan dan untuk sesi seterusnya tetap diteruskan pada awal
semester 1 lagi bagi sesi 2012/2013. Alhamdulillah, sekali lagi aku telah
diberikan tanggungjawab untuk terus menjadi sebahagian daripadanya untuk kali
yang kedua. Memandangkan aku ini boleh dikatakan senior ataupun orang lama
dalam organisasi ini, aku harus banyak belajar untuk memperbaiki setiap
kelemahan pada diriku jua. Kali ini mungkin agak berbeza, tidak seperti dulu
sahabat-sahabat MRC mahallah aku, ramai telah graduate dan hanya aku seorang
sahaja, memang terasa satu kehilangan dan kesunyian. Kemesraan antara kita
semua terjalin memang tak mungkin aku lupakan. Kali ini, dapat jua aku menambah
kenalan seMRC di seluruh CFSIIUM ini, Alhamdulillah. Dengan sokongan dan
dorongan dari mereka aku mampu ‘berdiri’ untuk terus lakukan yang terbaik. Insya
ALLAH. Misi yang paling penting dalam organisasi kali ini. Aku menjadi salah
seorang mainboard untuk program “International Communty Services” . semoga kita
semua mendapat keberkatan dari-NYA.
aku terima nikahnya.
Aku Terima Nikahnya, bunyi macam senang je nak lafaz. Memang pun, tapi apakan daya, kengkadang ketika majlis akad diadakan pengantin lelaki kene tenang, jangan gugup, nanti berkali-kali pulak lafaznya. hi3.
Tadi, Dane tengah tengok-tengoj kat FACEBOOK, tenampak satu gambar ini sangat mendalam maksud rupanya, aku ingatkan gitu-gitu je, yelah orang belum berkahwin la katakan, so setelah aku amati ayat tuh, rasa macam betul dan sememangnya itulah yang namanya sebenar lafaz AKU TERIMA NIKAHNYA. Bagi aku, tak tahu la macam mana sekalipun yang pasti memang benar segala-galanya pasti akan ditanggung kelak.
LOCUS : Barang module HILANG :
Assalamualaikum.
Alhamdulillah, secara rasminya kini telahpun bergelar
seorang insan yang berumur 20 tahun walaupun belum tiba hari lahir yang ke-20
lagi, tapi bersyukur kerana masih lagi diberikan kesempatan untuk terus
berbakti beribadat kepadanya. Hari ini adalah hari yang ke-3 bagi tahun 2013
ini.. 2 0 1 3… 20 umurku, hari ini bulan 1, dan tarikh hari ini 3 haribulan.. alhamdulillah,
kebetulan je.
So, sepanjang di tahun 2012, pelbagai pahit getir mahupun
kebahagian kemanisan telahpun kutempuh, semuanya membuatkan diriku bertambah
pengalaman dan kematangan tu kian bertambah. Segala-galanya dapat jua kutempuhi
dengan keberkatan-NYA , insya allah. Tahun 2012, menyaksikan satu perubahan
yang boleh dikatakan sangat besar dalam kehidupan ku kini yang bergelar seorang
mahasiswa di salah sebuah universiti tempatan
di Malaysia kini. Aku melanjutkan pelajaran dalam bidang seni bina yang telah
lama aku idamkan. Segalanya kian mengahmpiri untuk terus kukecapi impian dan
hasratku. Permulaan tahun 2012, aku telah melangkah ke semester 3 bagi tahun
pertamaku di CFSIIUM ini. Rasa macam tak
sangka je yang rupanya aku jua telahpun meninggalkan alam persekolahan untuk
tahun yang ketiganya.
#MRC events.
Alhamdulillah, permulaan tahun 2012, sangat bermakna bagi
aku. Sepanjang aku berada di CFSIIUM, aku memegang jawatan dalam satu
organisasi yang dikenali MRC (Mahallah Representative Committee). Bagi semester
3 sesi 2011/2012, banyak pengalaman yang bermakna aku bersama mereka. Seronok sangat,
sebab masa tu boleh dikatakan aku masih lagi junior antara yang lain. Program yang
paling aku tak boleh lupa ialah LOCUS. Di mana, program ini merupakan program
yang dikendalikan sepenuhnya oleh MRC CFSIIUM, dan tuan empunya program ini
ialah mahallah aku sendiri. Alhamdulillah, aku telahpun ditugaskan untuk
menjawat biro special task dan preparation & technical bersama 2 orang
sister yang lain. Kali ini, aku agak gugup la jugak sebab pertama kali jadi
head biro dah la gabung 2 biro lak tuh, mula-mula agak susah la jugak, tapi aku
banyak dibantu oleh ahli biro aku mahupun komiti yang lain. Yang paling aku tak
lupa, bila tibe je tempat event barang-barang untuk module ‘hilang’. Aku tak
pasti lagi sama ada hilang ataupun tinggal dalam bas. Sampai sekarang misteri
ini masih lagi belum dirungkaikan. Time tu aku agak cuak jugak la. Ye la,
program kat sana banyak gunakan barang so agak bersalah jugaklah, sebab barang
tu tak de. Tapi Alhamdulillah barang semua dapat di cari, so gunakan back-up
plan la. Terima kasih semua..!! Secara totalnya, aku macam enjoy-enjoy sertai
program ini. Best jugak kalo jadi komiti. Aku tak de la selalu bersama student
untuk module program fasi, so aku melepap kat kantin je la, kantin kami jadikan
tempat untuk masak. So memang best jugak la, banyak kenangan yang aku dapat
time LOCUS ini, dan komiti sume sporting-sporting je, dapat jugaklah tolong
masak, potong-potong sambil tu sembang-sembang. Dan yang paling penting kerja
aku adalah ‘basuh periuk mangkuk’ so kene sental laaaaaa… btw, inilah event
yang paling best aku join.
#Traditional and cultural week
kali ini aku agak bertuah
sekali kerana terpilih untuk menjadi penolong setiausaha bagi program ini. Actually
program ini amatlah besar sebab seluruh MRC CFSIIUM sama-sama join, memang
banyak meeting dan komiti pon banyak. Ada banyak event, charity dinner,
telematch dan carnival jualan. Dan kali ini tak kurang juga hebatnya sebab
boleh kenal-kenal dengan semua komiti MRC CFSIIUM, beruntung sangat dan macam
satu family.
#LTW, dorani.
Kali ini, leadership and training workshop kat haji dorani
di sg besar. Kali ini tak macam LTC yang banyak ceramah, kali ini banyak dalam
group. So kali ini memang agak berbeza dari LTC. Event-eventnya best sangat. Sampai
ada juga perangai yang tak pernah kita lihat sebelum ini semuanya terkeluar. Ada
pertandingan memasak , candle war game la. Agak lawak jugak la, bila main game
ini dah la tengah malam. Pastu kene marah sebab main macam hampeh, pastu KING
LI boleh buat lawak la pulak. Best weiii… gelak-gelak sakan malam tuh.
#RMDD appreciation day
Setelah selesai satu sesi 2011/2012, akhirnya MRC CFSIIUM
telahpun sampai ke penghujungnya. Dan jawatan semua dibekukan untuk ambilan
yang baru. Kali ini agak sedih jugak la, setelah sekian lama bersama MRC
akhirnya berpisah jua di penghujungnya, banyak kenangan mahupun dugaan yang
kita sama-sama tempuhi. Yang paling
best, ari tu aku kene baca puisi untuk MADAM ROSE deputy dean RMDD. Ini semua
idea kak ros la jugak, thanks kak rose. So kene lah aku baca. Sdewan gelap
gelita past uterus aku kuar baca puisi, main hantam je puisi tu bagai entah
pape tapi ada juga maknanya. Hi3. Pastu abis je event terus pulang. Sedih….!!!
PARLIMEN MRC CFSIIUM 2011/2012 dibubarkan
Semoga ikatan unkhwah antara kita semua berkekalan hingga
akhir hayat bersama kalian semua.
WE'RE BIG FAMILY.
Setia Hujung Nyawa
wawww.. sekarang ni ke main lagi trending novel diadaptasi ke drama atau filem. Walau apa-apapun, good job la, sebab telah mengiktiraf nukilan penulis novel untuk dijadikan drama mahupun filem. Yang terbaru kini drama yang menghiasi slot akasia di TV3 "Setia Hujung Nyawa". Ceritanya memang la, nampak sweet sangat, tambah-tambah dengan pelakon yang gah dan baru dalam industri. all the best. Dan dane agak tertarik jugaklah dengan jalan cerita drama ini, kengkadang tengok kat tonton je, dan lagu yang menghiasi drama ini daripada lagu dari kumpulan Last Minute - Maafkan Aku. Actually, aku tak tahu lagu apa dan sape yang nyanyi, youtube la apa lagi.. godek-godek jumap la lagu nih. tengok komen dari viewrs ramai yang katakan drama ini telah mem'famous'kan lagu ini. Btw, nice song habaq hangg...
MAAFKAN AKU
Dan apa
Yang kau mau kan dari ku
Telah lamaku kata
Yg ku cinta sepenuh hatiku
Yang kau mau kan dari ku
Telah lamaku kata
Yg ku cinta sepenuh hatiku
Sampai bila
Harus aku menunggu cinta mu
Dan pabila ku sedari
Kaulah yg pertama..kucintai
Harus aku menunggu cinta mu
Dan pabila ku sedari
Kaulah yg pertama..kucintai
Maafkan lah diri ini
Jika takdir menjemputku dahulu
Hanya saat ini yg dapat menemanimu
Jika takdir menjemputku dahulu
Hanya saat ini yg dapat menemanimu
Dengarkanlah sekali lagi
Jika kau tak percaya pada diriku
Bilaku berkata,
I said I love youu..
Jika kau tak percaya pada diriku
Bilaku berkata,
I said I love youu..
Subscribe to:
Posts (Atom)











