Aku lebih rela ada musuh yang jujur membenciku daripada mempunyai kawan yg hanya nampak gembira dihadapanku tetapi membenciku di belakangku.

Thursday, 3 January 2013

aku terima nikahnya.

Aku Terima Nikahnya, bunyi macam senang je nak lafaz. Memang pun, tapi apakan daya, kengkadang ketika majlis akad diadakan pengantin lelaki kene tenang, jangan gugup, nanti berkali-kali pulak lafaznya. hi3. 

Tadi, Dane tengah tengok-tengoj kat FACEBOOK, tenampak satu gambar ini sangat mendalam maksud rupanya, aku ingatkan gitu-gitu je, yelah orang belum berkahwin la katakan, so setelah aku amati ayat tuh, rasa macam betul dan sememangnya itulah yang namanya sebenar lafaz AKU TERIMA NIKAHNYA. Bagi aku, tak tahu la macam mana sekalipun yang pasti memang benar segala-galanya pasti akan ditanggung kelak.


LOCUS : Barang module HILANG :



Assalamualaikum.

Alhamdulillah, secara rasminya kini telahpun bergelar seorang insan yang berumur 20 tahun walaupun belum tiba hari lahir yang ke-20 lagi, tapi bersyukur kerana masih lagi diberikan kesempatan untuk terus berbakti beribadat kepadanya. Hari ini adalah hari yang ke-3 bagi tahun 2013 ini.. 2 0 1 3… 20 umurku, hari ini bulan 1, dan tarikh hari ini 3 haribulan.. alhamdulillah, kebetulan je. 

So, sepanjang di tahun 2012, pelbagai pahit getir mahupun kebahagian kemanisan telahpun kutempuh, semuanya membuatkan diriku bertambah pengalaman dan kematangan tu kian bertambah. Segala-galanya dapat jua kutempuhi dengan keberkatan-NYA , insya allah. Tahun 2012, menyaksikan satu perubahan yang boleh dikatakan sangat besar dalam kehidupan ku kini yang bergelar seorang mahasiswa di salah sebuah universiti  tempatan di Malaysia kini. Aku melanjutkan pelajaran dalam bidang seni bina yang telah lama aku idamkan. Segalanya kian mengahmpiri untuk terus kukecapi impian dan hasratku. Permulaan tahun 2012, aku telah melangkah ke semester 3 bagi tahun pertamaku di CFSIIUM ini.  Rasa macam tak sangka je yang rupanya aku jua telahpun meninggalkan alam persekolahan untuk tahun yang ketiganya. 

#MRC events.
Alhamdulillah, permulaan tahun 2012, sangat bermakna bagi aku. Sepanjang aku berada di CFSIIUM, aku memegang jawatan dalam satu organisasi yang dikenali MRC (Mahallah Representative Committee). Bagi semester 3 sesi 2011/2012, banyak pengalaman yang bermakna aku bersama mereka. Seronok sangat, sebab masa tu boleh dikatakan aku masih lagi junior antara yang lain. Program yang paling aku tak boleh lupa ialah LOCUS. Di mana, program ini merupakan program yang dikendalikan sepenuhnya oleh MRC CFSIIUM, dan tuan empunya program ini ialah mahallah aku sendiri. Alhamdulillah, aku telahpun ditugaskan untuk menjawat biro special task dan preparation & technical bersama 2 orang sister yang lain. Kali ini, aku agak gugup la jugak sebab pertama kali jadi head biro dah la gabung 2 biro lak tuh, mula-mula agak susah la jugak, tapi aku banyak dibantu oleh ahli biro aku mahupun komiti yang lain. Yang paling aku tak lupa, bila tibe je tempat event barang-barang untuk module ‘hilang’. Aku tak pasti lagi sama ada hilang ataupun tinggal dalam bas. Sampai sekarang misteri ini masih lagi belum dirungkaikan. Time tu aku agak cuak jugak la. Ye la, program kat sana banyak gunakan barang so agak bersalah jugaklah, sebab barang tu tak de. Tapi Alhamdulillah barang semua dapat di cari, so gunakan back-up plan la. Terima kasih semua..!! Secara totalnya, aku macam enjoy-enjoy sertai program ini. Best jugak kalo jadi komiti. Aku tak de la selalu bersama student untuk module program fasi, so aku melepap kat kantin je la, kantin kami jadikan tempat untuk masak. So memang best jugak la, banyak kenangan yang aku dapat time LOCUS ini, dan komiti sume sporting-sporting je, dapat jugaklah tolong masak, potong-potong sambil tu sembang-sembang. Dan yang paling penting kerja aku adalah ‘basuh periuk mangkuk’ so kene sental laaaaaa… btw, inilah event yang paling best aku join.




#Traditional and cultural week
kali ini aku agak bertuah sekali kerana terpilih untuk menjadi penolong setiausaha bagi program ini. Actually program ini amatlah besar sebab seluruh MRC CFSIIUM sama-sama join, memang banyak meeting dan komiti pon banyak. Ada banyak event, charity dinner, telematch dan carnival jualan. Dan kali ini tak kurang juga hebatnya sebab boleh kenal-kenal dengan semua komiti MRC CFSIIUM, beruntung sangat dan macam satu family.

#LTW, dorani.
Kali ini, leadership and training workshop kat haji dorani di sg besar. Kali ini tak macam LTC yang banyak ceramah, kali ini banyak dalam group. So kali ini memang agak berbeza dari LTC. Event-eventnya best sangat. Sampai ada juga perangai yang tak pernah kita lihat sebelum ini semuanya terkeluar. Ada pertandingan memasak , candle war game la. Agak lawak jugak la, bila main game ini dah la tengah malam. Pastu kene marah sebab main macam hampeh, pastu KING LI boleh buat lawak la pulak. Best weiii… gelak-gelak sakan malam tuh.

#RMDD appreciation day
Setelah selesai satu sesi 2011/2012, akhirnya MRC CFSIIUM telahpun sampai ke penghujungnya. Dan jawatan semua dibekukan untuk ambilan yang baru. Kali ini agak sedih jugak la, setelah sekian lama bersama MRC akhirnya berpisah jua di penghujungnya, banyak kenangan mahupun dugaan yang kita sama-sama tempuhi.  Yang paling best, ari tu aku kene baca puisi untuk MADAM ROSE deputy dean RMDD. Ini semua idea kak ros la jugak, thanks kak rose. So kene lah aku baca. Sdewan gelap gelita past uterus aku kuar baca puisi, main hantam je puisi tu bagai entah pape tapi ada juga maknanya. Hi3. Pastu abis je event terus pulang. Sedih….!!!

PARLIMEN MRC CFSIIUM 2011/2012 dibubarkan

Semoga ikatan unkhwah antara kita semua berkekalan hingga akhir hayat bersama kalian semua.



WE'RE BIG FAMILY.

Salam





"Perkara yang paling sedih apabila tibanya tahun baru adalah umurku bertambah tetapi amalanku tidak bertambah" - Ibn Mas'ud.

Selagi kita bergantung pada Allah, Kita tak akan pernah jumpa perkataan kecewa dalam kamus hidup kita, yang penting yakin kepada Allah.

Setia Hujung Nyawa

wawww.. sekarang ni ke main lagi trending novel diadaptasi ke drama atau filem. Walau apa-apapun, good job la, sebab telah mengiktiraf nukilan penulis novel untuk dijadikan drama mahupun filem. Yang terbaru kini drama yang menghiasi slot akasia di TV3 "Setia Hujung Nyawa". Ceritanya memang la, nampak sweet sangat, tambah-tambah dengan pelakon yang gah dan baru dalam industri. all the best. Dan dane agak tertarik jugaklah dengan jalan cerita drama ini, kengkadang tengok kat tonton je, dan lagu yang menghiasi drama ini daripada lagu dari kumpulan Last Minute - Maafkan Aku. Actually, aku tak tahu lagu apa dan sape yang nyanyi, youtube la apa lagi.. godek-godek jumap la lagu nih. tengok komen dari viewrs ramai yang katakan drama ini telah mem'famous'kan lagu ini. Btw, nice song habaq hangg... 



MAAFKAN AKU


Dan apa
Yang kau mau kan dari ku
Telah lamaku kata
Yg ku cinta sepenuh hatiku

Sampai bila
Harus aku menunggu cinta mu
Dan pabila ku sedari
Kaulah yg pertama..kucintai
 
Maafkan lah diri ini
Jika takdir menjemputku dahulu
Hanya saat ini yg dapat menemanimu
 
Dengarkanlah sekali lagi
Jika kau tak percaya pada diriku
Bilaku berkata,
I said I love youu..

Monday, 31 December 2012

Baru nak MULA..!!



Assalamualaikum..

Alhamdulillah, sekian lama tidak mencoret apa-apa pada ruang hamba kali ini. Walaupun sekarang ini masih lagi di alam percutian ‘honeymoon’ bersama family tersayang di teratak kasih di teluk intan. Percutian ku bakal berakhir tidak lama lagi, dan akan kembali meneruskan pelajaran di university kelak. Apa-apa pun, bersyukur masih lagi diberikan kesempatan di muka bumi ini untuk terus dan terusssss berbakti pada agama, bangsa dan negara. 

Almaklumlah, sekian akhir-akhir ini, agak sibuk menguruskan hal-hal yang perlu diselesaikan bagi merancang sesi semester 3 pada tahun 2013. Sudah 2 kali, berulang alik dari Perak ke Petaling Jaya untuk menguruskan hal-hal yang kaitannya. Kita masih lagi dalam perancangan untuk terus melakukan misi kita. Insya allahh, andai ada peluang, maka kita semua akan terus mendapat keberkatan dari ALLAH s.w.t. 

Tahun 2013 bakal menjegah tiba, dan umurku kian meningkat ke 20. Alhamdulillah sudahpun 20 tahun bernafas di bumi yang bertuah ini. Ku panjangkan kesyukuran ke atas-NYA. Insya allah dengan kehadiran tahun 2013, bakal menceriakan lagi kehidupan ku dengan penuh warna warni dengan keberkatan daripada-NYA.  


Wednesday, 5 December 2012

Hanya Lagu Jadi Kenangan

Salam, 

Tadi belek-belek YOUTUBE, so ternampak la video kawan-kawan sekolah upload pasal persahabat so touching dengan music background nya lagu. Sangat tersentuh,so aku apa lagi.. Macam biasalah kerja aku, godek-godek Youtube cari. Lagu apakah itu, dan akhirnya jumpa jua. Rupanya lagu yang dinyanyikan oleh Aizat dan jua 1stEdition. Sedap jugak lagu nih. layan lirik nya..


Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara

Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini
Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara
Hanya lagu yang menjadi ingatan
 
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu


biarpun kita berbeza umur, kita tetap sahabat selamanya

Sunday, 2 December 2012

december


Alhamdulillah sudahpun bulan 12, bermakna bakal mengampiri tahun 2013.