Assalamualaikum.
Rasanya cerita ni mungkin dah nak
basi, tapi tak de lagi bau kemasaman mahupun apa-apa jua. Alhamdulillah, dapat
jugak update blog ni setelah sekian lama tak menjengah. Almaklumlah, aku ni
orang penting… hahahaa… copy ayat kwn aku. Macam ni sejak kebelakangan ni aku
agak busy dengan projek GC, ED mahupun kerja-kerja MRC aku jua. Alhamdulillah semuanya
selesai. Tapi bilamana selesai je satu bab datang balik satu persatu kerja. Ini
pon sebab ada kat umah, sekarang ni tengah cuti smid-sem break selama seminggu.
# Charity Dinner ICOS 2013
Alhamdulillah, selesai jua CD
ICOS kami yang telah pun berlangsung di AMF pada 28 FEBRUARY yang lalu. Aku kali
ni pegang biro catering, secara personalnya, memang aku rasakan advisor aku
yang banyak bantu dalam bab-bab ini, aku last minute baru la terkinja-kinja nak
update. CD kali ni adalah julung kali diadakan sempena dengan INTERNATIONAL
COMMUNITY SERVICES- CAMBODIA dengan objektifnya untuk mengutip dana bagi
pembinaan sebuah madrasah di KG CHAM. Alhamdulillah dapat juga la pendapatan
dan dana hasil CD kali ni. Dan akan dibawa ke CAMBODIA untuk pembinaannya
sedikit demi sedikit.
Kali ni, buat julung kalinya MRC
mahallah aku pakai baju yang seragam. Almaklumlah baru je siap tempah. Dah
macam orang nak kungfu je. Time CD abis, ramai yang cakap ni semua baju korang
beli kat Kemboja ke. Lawak pon ada. Seriously, kali ni memang best jugak la,
banyak cabaran mahupun kejayaan yang kami peroleh. Semuanya berjalan dengan lancer.
Tambah pulak makanan pada malam itu cukup sedap.. tengoklah sape catering nya. Hi3..
btw, thanks banyak-banyak la kat MADAM yang susah payah cari caterer yang nak
provide makanan time CD ari tuh. Bagi aku, permulaannya kami agak sukar kerana
ingin menjual tiket CD kepada orang awam mahupun staff dan jua student CFSIIUM
sendiri. Alhamdulillah semoga kebajikan yang mereka lakukan mendapat berkat. Kali
ni, komiti memang tak ramai. Tapi bagi aku, program yang besar sedemikian
berjalan dengan lancar. Jadi, bolehlah aku simpulkan tak semestinya program
yang besar memerlukan kakitangan yang ramai dan tak semestinya program yang
kecil memerlukan kakitangan yang sedikit. Semuanya bergantung pada diri kita
sendiri sama ada mahu memberikan komitment sepenuhnya mahupun tidak. Syukur sangat,
akhirnya majlis ini berakhir dengan jayanya, mungkin ada kekurangan insya allah
boleh diperbaiki untuk event akan datang.
CD ni bermula pada jam 8 malam,
dan pada minggu berkenaan aku memang tak cukup tidur sebab kene settlekan
projek aku yang kene submit pagi hari KHAMIS berkenaan. Melihatkan mereka pada
malam di bilik meeting mrcmab sebelum hari kejadian, sangat bertungkus lumus,
dan aku hanya berada di bilik untuk siapkan kerja aku. Memang terasa agak
bersalah, tapi apakan daya aku ada kerja lain yang harus dilakukan.
Ketika hari kejadian, banyak moment
yang best dan juga kelakar bagi aku terjadi. Persiapan boleh dianggap last
minit jugak lah. Simpati jua melihat sahabat yang sekaki jua tidak tidur malam
menyiapkan video, barang pameran, kira-kira hasil jualan tiket dan sebagainya. Malam
itu penuh dengan debaran jua bagi kami, julung kali diadakan tidak tahu ‘rentak’
majlis sangat. Petang itu ada rehearsel dan banyak perubahan last minit. Alhamdulillah
dapat diatasi. Malam itu boleh dikatakan full house, ramai yang bertandang sama
ada orang awam, staff mahupun student CFSIIUM sendiri. Majlis bermula dengan
penuh rasminya dan jua persembahan daripada kumpulan GAMELAN dari IIUM GOMBAK,
MAJOR 9 dari CFSIIUM dan penampilan istimewa SHAM KAMIKAZE. Dan majlis terus
berjalan dengan baik sekali dan sampingan video korporat dan jua video dari
pandangan KEMBOJA.
| Committe CHARITY DINNER ICOS bersama MADAM ROSE dan juga advisor dan principal. |
walaupun nampak ceria, tapi aku tahu mereka semua pendam 1001 rasa. mungkin letih ataupun sebaliknya.
Seusai sahaja majlis, bergambar
bersama dengan MADAM ROSE dan juga advisor dan principal mahallah jua. Dan abis
je, masa untuk komiti pulak makan. Memang sedap laaa. Pastu kemas-kemas dewan
cikit. Bukak hiasan. Pastu aku nak cakap cikit je pasal CD ni, lain pulak
jadinya, dah macam post mortem, time tu aku sedar yang aku ni dah melencong
sikit.. sian diorang kene balik mahallah lewat. So, abislah event CD ICOS kali
ni. Dan keesokan harinya, JUMAAT. Tak sampai 24 jam majlis berlalu kene g
LEADERSHIP & TTEAMBUILDING WORKSHOP kat JUNGLE LODGE GOMBAK. Waaaaa…..!!
memang rasa tak larat sangat nak pergi.. kemas baju pon sejam sebelum pergi. Nak
tahu..? Tunggu..?

No comments:
Post a Comment